Okej, hur kör ni med aktiva förmågor för SLP egentligen?
Om man kollar t.ex på Serex av Attio från VV (liten spoiler följer), enligt hans stats har han Järnnäve mästare, aktivering av mästarnivån är en AKTIV handling och ger +1T8 i skada. Sedan har han tvåhanskraft, mästare. Aktivering av mästarnivån av den förmågan igonerar rustning, och är också en AKTIV handling. Bägge dessa är aktiva, således. Redan i hans förtryckta stats står det att hans attacker ger 11 i skada, jag antar att man här har "räknat" med järnnäve på mästarnivå (dvs bastardsvärd (5), + järnnäve mästare (4) + tvåhanskraft novis (ökar skadan med 1) + djupverkande =11).
Kan jag då inte använda tvåhandskraft? Varför har han ens den förmågan då? Eller är det upp till mig att gå in och REDUCERA skadan OM han aktiverar tvåhandskraft på mästarnivå, eftersom det då FÖRUTSÄTTS att han inte kan aktivera järnnäve på mästarnivå samtidigt? Det är ett jäkla meck om så är fallet, och dessutom jättejobbigt då man alltså i detta fall har skrivit in skadan från järnnäve i tryck (dvs förutsatt att den används?) men inte skrivit att han ignorerar rustning (dvs förutsatt att den inte används)
Jätteomständigt och konstigt. Hur kör ni? Ska man rentav skita i sådant och låta SLP aktivera flera förmågor samtidigt?