Hej! Lirade lite fantasy! i helgen och ledde mitt första (förövrigt lyckade spelmöte) med 5 rollpersoner. Vi körde igenom Enbladsscenariot om kuben som blev lite längre än väntat (6 timmar). Hur som helst så var alla i gruppen helt nya till rollspel ink mig och dem ända klagomålen var riktade mot striderna (framförallt mot orkerna). En spelare i gruppen hade rustning, sköld, 6 fys och massa färdigheter i närstrid. I varje stridsrunda så hade han ca 11 stridstärningar varav han använde 10 st på attack, han hade sedan ca 5 kvar att försvara sig med pga av skölden och rusntingen. Orkerna däremot som oftast bara var 2 st i omgångar mot 5 st i varje strid med sina 8 stridstärningar fick storstryk. Det tog också väldigt lång tid att slåss som 7 st individer i rundor och det blev lätt långtråkigt.
Har jag missuppfattat något med stridssystemet? Har någon tips på hur man kan göra det lite mer flytande och intressant?
Tack i förhand
Har jag missuppfattat något med stridssystemet? Har någon tips på hur man kan göra det lite mer flytande och intressant?
Tack i förhand