Rickard
Urverk speldesign
Frågan är väl om det är så smart att ställa alla frågor i ett inlägg då vissa kanske kommer ta upp mer plats och därmed mörka ner de andra.. Nåja.. Ett antal frågor dök upp i mitt huvud medan jag läste regelboken.
1. Varför heter Det Blå Kejsardömet "Det <U>[color:blue]blå</font color=blue></U> Kejsardömet"? Varför blå?
2. Är skägg vanligt? Hur rakar man sig? Rakar kvinnor ben och/eller armhålor (kanske inte faunkvinnor då)?
3. Tegelpannor.. Hur görs de i Pangaia?
4. Termaliskt badhus.. Samma bad för män och kvinnor?
5. Hur stor yta åkermark behövs det för att försörja en stad (eller per 1000 invånare)? Rätt bra att veta om man ska beskriva omgivningen..
6. Vad är kittelflickare (s. 81)? En flickkittlare vet jag däremot vad det är..
7. Vad är koffernaglar (s. 154)?
8. Hur vanligt är det med kärleksrelationer mellan människor och fauner? Eller med människor/tritoner för den delen..
<CENTER><TABLE WIDTH=80%><TR><TD>Flickan föll på knä vid den döde mannen och begravde sitt ansikte i den gamle mannens bröst. Hon tittade upp med tårfyllda ögon mot männen som dödade hennes farfar.
"N-n-ni mördade min farfar! Hur ska jag nu klara mig? Vad ska jag nu äta?"
"Din farfar."</TD></TR></TABLE></CENTER>
1. Varför heter Det Blå Kejsardömet "Det <U>[color:blue]blå</font color=blue></U> Kejsardömet"? Varför blå?
2. Är skägg vanligt? Hur rakar man sig? Rakar kvinnor ben och/eller armhålor (kanske inte faunkvinnor då)?
3. Tegelpannor.. Hur görs de i Pangaia?
4. Termaliskt badhus.. Samma bad för män och kvinnor?
5. Hur stor yta åkermark behövs det för att försörja en stad (eller per 1000 invånare)? Rätt bra att veta om man ska beskriva omgivningen..
6. Vad är kittelflickare (s. 81)? En flickkittlare vet jag däremot vad det är..
7. Vad är koffernaglar (s. 154)?
8. Hur vanligt är det med kärleksrelationer mellan människor och fauner? Eller med människor/tritoner för den delen..
<CENTER><TABLE WIDTH=80%><TR><TD>Flickan föll på knä vid den döde mannen och begravde sitt ansikte i den gamle mannens bröst. Hon tittade upp med tårfyllda ögon mot männen som dödade hennes farfar.
"N-n-ni mördade min farfar! Hur ska jag nu klara mig? Vad ska jag nu äta?"
"Din farfar."</TD></TR></TABLE></CENTER>