Re: Svenska, såklart!
Det finns ingen egentlig mening med att skriva på engelska,
Jo, det finns det absolut. Det övar upp och nyanserar ditt språkanvändande. Läs och jämför med språket i komersiella Amerikanska rollspel, se filmer utan Subtitles, läs böcker på Engelska och skriv så mycket att du kräks - efter ett tag kommer du lära dig mer och mer av språket. Det handlar om att försöka komma upp i en sådan takt att du kan använda båda språk. Men, ja, detta tar hutlös tid.
Själv kan jag aldrig nog poängtera hur nyttigt det är att skriva sitt första stora, seriösa, projekt på Engelska. Mitt projekt (för tillfället inte representerat på nätet) har tagit fem-sex år att färdigställa och det är långt ifrån språkligt välpolerat - men jag blir otroligt nöjd varje gång jag jämför det med de tidigare utkasten. Det går verkligen att se hur mycket ens språk utvecklas.
Dessutom skrev jag för några månader på mitt första skribentkontrakt som erkänner min medverkan i ett komersiellt Amerikanskt rollspel - detta hade varit omöjligt om jag inte bättrat på min Engelska.
Så, skriv på vilket språk du vill, men om du väljer Engelska så kommer det inte bli några mästerverk till en början om du inte redan är otroligt duktig på språket.