Nekromanti Från Örebro till Linköping

Übereil

Swashbuckler
...är det många byten. Först ska man till Hallsberg, sedan till Norrköping, sedan till Linköping. Många långa väntetider. Ganska så höga priser.

Det får mig att undra: går det att åka buss från Norrköping central, och isåfall hur tar jag reda på tider och priser?

Übereil, som med lite flyt slipper sitta och hänga i Norrköping en timme

Übereil

Swashbuckler
Jo, men jag ska åka på måndag. Och de bussar som går på måndag tar inte 2:40, de tar, som kortast, 6:10. Jag fattar inte heller hur dom lyckas.

Übereil, 300 spänn för att åka 11 mil på sex timmar?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Übereil said:
...är det många byten. Först ska man till Hallsberg, sedan till Norrköping, sedan till Linköping. Många långa väntetider. Ganska så höga priser.
Var letar du nu? Resorna jag får fram på sj.se har max två byten (Mjölby, eller Hallsberg och Katrineholm).

Kanske är värt att ta en titt på Resrobot också.

Sapient

Swashbuckler
Äsch, generera 40 000 petaJoule energi och konvertera till ∏-gravitoner, sen veckar du rumtiden så att Norrköping och Linköping gränsar till varandra och promenerar dit...

Rickard

Urverk speldesign
Sapient said:
Äsch, generera 40 000 petaJoule energi och konvertera till ∏-gravitoner, sen veckar du rumtiden så att Norrköping och Linköping gränsar till varandra och promenerar dit...

/Han saknar en sådan knapp för enskilda inlägg

Übereil

Swashbuckler
MattiasArvola said:
Ta SJ ned till Mjölby och sedan Östgötatrafiken (pendeltåget) till Linköping. Det är det enklaste och snabbaste.
Sweet! Precis den typen av info jag vill ha! :gremsmile:

Kan man köpa någon slags tre-timmarsbiljett eller är det en biljett per riktning som gäller?

Übereil

Rickard

Urverk speldesign
Dygnsbiljett är dyrt. 145 för vuxen. 115 för student.

Köp hellre ett resekort (en liten plastsak) i resecentrum för 100 kr. Varje enkelbiljett kostar då runt 20 kr och du kan åka på den i 75 minuter från det att du har köpt den.

Eller så köper du bara en enkelbiljett. Samma sak gäller där. Åk på den i 75 minuter. Alla bussar, alla spårvagnar, alla pendeltåg. Jag har för mig att du kan köpa en enkelbiljett på tåget med kort. De tar inte kontanter (pga. rånrisk). De borde kosta runt 30 kr/st.

Läs mer.

/Han som gillar SMS-biljetterna, men de funkar bara för tätortstrafik

Übereil

Swashbuckler
När man ändå är i farten, hur kan man slå ihjäl några timmar i Linköping alternativt Mjölby? Kommer ju dyka upp vid ett och åka hem vid sex, och där emellan så är det en timme uppbokad.

Och var kan jag äta bra mat?

Übereil

chrull

Stockholm Kartell
Übereil said:
När man ändå är i farten, hur kan man slå ihjäl några timmar i Linköping alternativt Mjölby? Kommer ju dyka upp vid ett och åka hem vid sex, och där emellan så är det en timme uppbokad.

Och var kan jag äta bra mat?

Übereil
I Linköping bor det gått om forumiter, slå ihjäl någon av dem!