Nekromanti Fråga: vad hände i svensk rollspelshobby under 2015?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Järnringen hade en lyckad kickstarter för att göra den engelska utgåvan av Symbaroum; den tog slut i maj. Grundboken dök upp på drivethrurpg som PDF under året. jag har ingen aning hur det ser ut för de tryckta böckerna.

anth

Vetefan
Det här är en bra tråd som sammanfattar vad som givits up på svenska
https://www.rollspel.nu/threads/725... som kom ut. Släppte inte Wilper något nytt?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
anth;n146077 said:
Släppte inte Wilper något nytt?
Se senaste grejjerna från mig är

While the World Ends - Fifth Anniversary Edition (Dec 2014)
The Academy (Jan 2016, men förhandsbeställningar levererades i dec 2015)

Sedan släpptes utvecklingsversioner/förhandstittar av Höstdimmas engelskspråkiga översättning och Bunker 13 som nedladdningar på hemsidan, men det är spel under utveckling.

Snow

Swashbuckler
Jag misslyckas med att få lösenord mailat till mig. Har försökt att återställa men det fungerade inte heller. I brist på bättre plats att fråga efter så frågar jag här. Nej, det ligger inte i spamkorgen heller.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Snow;n146797 said:
Jag misslyckas med att få lösenord mailat till mig. Har försökt att återställa men det fungerade inte heller. I brist på bättre plats att fråga efter så frågar jag här. Nej, det ligger inte i spamkorgen heller.

Från rollspelshistoria-wikin?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
För egen del: till Bortom och Leviathan släpptes crossover-scenariot Skuggstaten som tidsmässigt utspelar sig mellan de två rollspelen. Senare under året släpptes PDF-scenariot Villovägar (som också var GothCon-scenariot det här året) till Leviathan

Jocke

Man med skägg
Ymir;n146845 said:
Eon IV slog crowdfunderekord, och sedan gjorde Drakar och demoner också det?
Hör inte både Eons crowdfunder och spelet 2014 till?

RasmusL

Champion
Stockholm Scenario Festival, November 13-15 at Långholmen Folkhögskola

Stockholm Scenario Festival is all about great games. We gather for a weekend to play and improvise different stories and scenarios together. It is freeform games, mini-larps, roleplaying, jeepform and tape-larp all in one. It is interactive and participatory.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
På det stora hela är det ok att tipsa om andra stora händelser i närtid, som något som hände under 2014 tex. Jag försöker få in mer info i rollspelshistoria-wikin, och allt är av intresse.

RollforFumble

Veteran
PAX;n146912 said:
Riotminds Facebook borde ge datum för deras utgivningar.
Tänkte just säga att om man kikar på Riotminds utgivning av DoD så kan man inte riktigt lita på min bild över utgivningshistoriken de senaste åren. Jag har klumpat ihop deras onlineprodukter för DoD under 2015. Jag har frågat dem via facebook när de olika produkterna är utgivna, men ej fått något svar. Jag har inte gått igenom deras facebookhistorik vilket jag kanske borde göra.