Re: Rollspelarnas töntstämpel (långt)
"svamlar gör jag kanske, men jag måste ändå slå ett slag för det jag tycker: det är OK för yngre att spela rollspel, men när man blir äldre borde man få bättre saker för sig, för annars är man en tönt. jag tror vi har olika definitioner på en tönt: jag tänker mig mer en social outcast än nån som håller på med nåt nödvändgtvis barnsligt, tråkigt eller dumt. OK för att alla rollspelare inte är outcasts, men att syssla med rollspel är i alla fall en icke särdeles accepterad hobby. Det är inget om dig själv som du berättar för en tjej du vill lära känna, som kanske fotboll eller musiksmak eller annan fritidssyssla. Det är det jag menar med töntigt. därför är vuxna rollspelare töntar. "
Nu ska vi se om jag förstår vad du menar. Man är en tönt då man spelar rollspel för att man blir en outcast. Nå, det fungerar inte riktigt så. Om du spelar rollspel en gång i veckan så är du alltså inte ute och "hittar på något" just den dagen. Jag vet inte hur det är med er men jag har inte blivit en outcast för att jag spelar en gång varje kväll. Och där har vi ditt problem. I ditt första inlägg uppmanar du andra att inte spela rollspel för att man då blir en tönt (social outcast), medan de flesta (egna erfarenheter) inte har lidit av det problemet. Du menar alltså att det som hänt dig ska hända alla andra och det är där du har fel.
Att det inte är en särskilt accepterad hobby har jag just förklarat i mitt tidigare inlägg. Man bör vill inte dömma ut en hobby som töntig bara för att många anser att den är det.
Jag gömmer inte att jag spelar rollspel, jag berättade att jag spelade för min nuvarande flickvän första gången jag träffade henne. Hinner tyvärr inte skriva mera nu.