Nekromanti Frakt av rollspel från USA

MattiasLejbrink

Swordsman
Jag ska köpa ca 20 kg (!) rollspel från en privatperson i USA (eller åtminstone Nordamerika) och gör nu efterforskningar på fraktbolag, tull och moms, alltså "hur mycket kommer det att kosta". Jag tänkte be om er hjälp samt dela med mig av det jag lärt mig på vägen.

Jag tänkte skriva mer om vad jag upptäckt ikväll när jag sitter vid datorn. Men till dess: har någon av er fått böcker/spel skickade till er från privatperson i USA/Nordamerika? Vilket fraktbolag använde ni, vad kostade det och blev ni nöjda?

Tack på förhand :)

Troberg

Sinister eater
Har du inte bråttom och kan låta det gå via fartygsfrakt så är det förvånansvärt billigt (ibland billigare än frakt inom Sverige). Ju mer bråttom du har, desto dyrare blir det.

MattiasLejbrink

Swordsman
Troberg said:
Har du inte bråttom och kan låta det gå via fartygsfrakt så är det förvånansvärt billigt (ibland billigare än frakt inom Sverige). Ju mer bråttom du har, desto dyrare blir det.
Anders, vet du något företag i Nordamerika som fraktar saker till Sverige med fartyg?

Troberg

Sinister eater
MattiasLejbrink said:
Troberg said:
Anders, vet du något företag i Nordamerika som fraktar saker till Sverige med fartyg?
Jag tror de flesta gör det. Håll utkik efter alternativen med långsam frakt.