Arfert said:
Bokläsaren känns mer som en extra feature, och passar förmodligen bättre för att läsa färgmagasin, serietidningar och liknade än romaner.
jag vill att en läsplatta enbart ska fokusera på läsning av böcker. Och priserna måste ner, under tusenlappen i alla fall, så man vågar släpa med sig den överallt, som man gör med en pocketbok. Svartvitt räcker gott för mig för läsning.
Nu kanske en och annan förutom jag kommer ihåg Agent X9, Fantomen etc på 80-talet och tidigare, då de var i svartvitt. Skulle en kindle-apparat klara sådant månne? Svartvitt kan faktiskt se riktigt bra ut, kommer ihåg T ex Kari Leppänen och hans läckra bläckning.(eller var det någon annan?)
När det gäller någon form av "rollspelscenter" så vet jag inte hur väl kindle, kindlekopior eller iPad skulle klara det. Tvivlar på allihop, i iPads fall främst på grund av bland annat flash-avsaknad och app-kostnaden (nog för att det inte är lönsamt att skapa en sådan app jämfört med tidsinvestering, men att
betala för att lägga upp det känns lite magstarkt). Att kunna ändra på formulär etc i kindle-varianter å andra sidan är jag osäker på om det går, och för den delen undrar jag hur smidig UIn är.
Tror förresten att det skulle gå att programmera ett sådant "spelcentrum" med olika snabbytta flikar av något slag t ex, men det skulle ta en del jobb, och sedan beror det på hur kompetent folket som gör sådant är. Mina egna grafiska kompetens t ex är ganska skral, även om jag skulle kunna programmera någon form av tillbehör.
Men interaktiv webbsida? Nja, det känns som något som kanske skulle gå men inte är den optimala lösningen.