Nekromanti Framsida till Enigma

Rickard

Urverk speldesign
Urban fantasy med Matiné-motorn. Tills jag kommer på något bättre blir det här en provisorisk framsida. E:et är lite otydligt men jag tycker inte att det gör något.

Det är inte jag som är författaren denna gång.

Attachments

KamiFisk

Hero
Något stämmer inte riktigt, känns fel kan inte riktigt sätta fingret på det, skall analysera bilden mer och återkomma.

KamiFisk

Hero
Nu har jag tänkt igenom, vad jag tyckte vad fel.

Först och främst så är det för mycket små plotter, det gör att det ser rörigt ut.

Sedan leder inte blixten någonvart, tycker personligen att den borde ha en ordentlig stam som når från höger kanten till E:t sedan sprider sig grenarna ut från den.

Någon form av färg på blixtarna blåa, röda eller lila. Även om de är färglösa upplever ögat det inte så.

Sista grejen är väll att blixtarna har väldigt liten korona.

Annars tycker jag det är en mycket trevlig framsida.

Jarl

Hero
Jag tycker blixten borde vara lite enklare, nu blir det lite plottrigt som sagt. Jag skulle nog också göra ENIGMA lite fetare och större, samt låta det sjunka ner aningen i det vita området.

Annars tycker jag det är ett bra koncept!

Möller

Hubert Hortlax
Jag har lite svårt för den vita nederdelen och avbrottet mellan blixten. Tomheten get ett ofärdigt intryck, som om bilden inte »laddat klart« för att göra en digital liknelse.

Dimfrost

Special Circumstances
Det vita är skitsnyggt, bilden fungerar bra. Däremot är jag inte helt förtjust i texten. Den ser artificiellt ihoptryckt ut, och om den inte är det är det fel på typsnittet. Jag skulle överväga en linjär. Sedan bör kanske E:et flyttas lite åt höger så det ligger mot en något mörkare bakgrund och syns bättre (det är viktigt att början på ordet syns bra).

Rickard

Urverk speldesign
McFisk said:
Först och främst så är det för mycket små plotter, det gör att det ser rörigt ut.
Utan plotter såg det däremot tomt ut...

Sedan leder inte blixten någonvart, tycker personligen att den borde ha en ordentlig stam som når från höger kanten till E:t sedan sprider sig grenarna ut från den.
...men jag antar att du tror att detta är en riktig blixt. Jag tycker att vad som händer kring E:et borde säga att det inte är det, men det är något som framkommer när man börjar studera bilden. Möjligt att jag kanske kommer att ta bort koronan...

Sista grejen är väll att blixtarna har väldigt liten korona.
...som gjorde att bilden såg ful ut när jag hade den större. Jag gjorde förvisso blixten (via Kai Power Tools) utan några bildreferenser.

Någon form av färg på blixtarna blåa, röda eller lila. Även om de är färglösa upplever ögat det inte så.
Ok, ska ändra.

/Han som tackar så mycket för mödan

Rickard

Urverk speldesign
Dimfrost said:
Det vita är skitsnyggt, bilden fungerar bra.
Det vita ser konstigt ut med vit bakgrund men inte när man har en bakgrund med annan färg.

Däremot är jag inte helt förtjust i texten. Den ser artificiellt ihoptryckt ut, och om den inte är det är det fel på typsnittet. Jag skulle överväga en linjär.
Skarpsynt. :gremsmile: Ja, jag har spärrat den men kan ändra tillbaka. Har också ökat höjden 150% för att få texten att "resa sig" över det vita.

Jag vill nog inte använda mig av en linjär, då jag gillar hur serifferna smälter samman med det vita.

/Han som inte vet varför han spärrade ordet

Dimfrost

Special Circumstances
Det är inte spärrningen jag klagar på (den kan nog behövas), det är omformningen av tecknen (utsträckningen i höjdled). Använd aldrig, aldrig sådant, det förstör tecknens inneboende form. Hitta ett smalare typsnitt i stället, om det skulle behövas. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Jag gjorde om framsidan. Jag försökte blanda in rött i blixten men replace color fulade sig såpass mycket att jag struntade i det. Frågan är bara hur jag ska utforma baksidan.

/Han som lade in en svart kant runt det vita så att den inte ser så konstig ut när man tittar på den digitalt, men kanten kommer inte att finnas med på bokens framsida