kalas
Veteran
En fråga angående vapen och sådant...
Tittar man på dagens vapen och dess precision, finner man att de är av mycket god kvalitet (i många fall men lika många fall där det är tvärtemot).
Om vi skulle jämföra exempelvis en svensk PSG-90, så måste jag säga att avståndet för detta vapen blir aningen knasigt i Neotech2. Visst blir det bättre med korrekt sikte (missförstå mig rätt), men i vilket fall som helst är det onormalt kort avstånd man kan använda sig (om man titta på ett mycket långt avstånd).
Kan någon förklara hur det tänkt sig detta?
Nästa sak tänkte jag enkelt fråga mig, hur pass avanserade vapen/vapensystem kan man tänka sig att spelet räcker till?
Jag menar laserpistol som framgår är ju ett exempel på vapen som måste vara ganska "high-tech" ändå? Kan man tänka sig mera avacerade vapen än så?
I princip med den teknologi som finns, MÅSTE det finnas vapen med "bättre", "säkrare", "bättre precision" samt bättre vapensystem.
Naturligtvis kan jag tänka mig att kostnadsfrågan kan vara ett faktum, då vapnet i prototyp i säg självt inte kan vara speciellt billig att bygga och forska fram.
Att förstöra spelet med laser kanoner är kanske inte den bästa iden utan snarare "bättre" vapen. Mer effektiva och då menar jag inte att vapnet ska vara till för massförstörelse för "kåta" vapengalna spelare, utan som för företag och liknande.
Jobbig som jag kan vara, så har jag ett klagomål till. Nämligen angående färdigheten att kunna manövrera en stridsdräkt. Finns den färdigheten måste det finnas en dräkt... eller har jag fel? Därför undrar jag varför man inte har skapat ett sådant yrke och varför har man undvikit eller helt enkelt struntat i att ta med en dräkt i någon av de släppta böckerna?
// John "Darki" Mattsson (mannen som håller på att skapa ett sådant yrke som sist nämnts, samt har ett lager på g med nya yrken som RipperDoc sedan skall få)
Tittar man på dagens vapen och dess precision, finner man att de är av mycket god kvalitet (i många fall men lika många fall där det är tvärtemot).
Om vi skulle jämföra exempelvis en svensk PSG-90, så måste jag säga att avståndet för detta vapen blir aningen knasigt i Neotech2. Visst blir det bättre med korrekt sikte (missförstå mig rätt), men i vilket fall som helst är det onormalt kort avstånd man kan använda sig (om man titta på ett mycket långt avstånd).
Kan någon förklara hur det tänkt sig detta?
Nästa sak tänkte jag enkelt fråga mig, hur pass avanserade vapen/vapensystem kan man tänka sig att spelet räcker till?
Jag menar laserpistol som framgår är ju ett exempel på vapen som måste vara ganska "high-tech" ändå? Kan man tänka sig mera avacerade vapen än så?
I princip med den teknologi som finns, MÅSTE det finnas vapen med "bättre", "säkrare", "bättre precision" samt bättre vapensystem.
Naturligtvis kan jag tänka mig att kostnadsfrågan kan vara ett faktum, då vapnet i prototyp i säg självt inte kan vara speciellt billig att bygga och forska fram.
Att förstöra spelet med laser kanoner är kanske inte den bästa iden utan snarare "bättre" vapen. Mer effektiva och då menar jag inte att vapnet ska vara till för massförstörelse för "kåta" vapengalna spelare, utan som för företag och liknande.
Jobbig som jag kan vara, så har jag ett klagomål till. Nämligen angående färdigheten att kunna manövrera en stridsdräkt. Finns den färdigheten måste det finnas en dräkt... eller har jag fel? Därför undrar jag varför man inte har skapat ett sådant yrke och varför har man undvikit eller helt enkelt struntat i att ta med en dräkt i någon av de släppta böckerna?
// John "Darki" Mattsson (mannen som håller på att skapa ett sådant yrke som sist nämnts, samt har ett lager på g med nya yrken som RipperDoc sedan skall få)