Nekromanti Framtiden för rollspel.nu

Brior

Swordsman
Finns det något lämpligt ställe på nätet där diskussionen om forumet kan fortsätta under landsflykten? Så att vi inte bara tappar bort oss när det stänger.

Jag menar inte att det finns ett ställe mer lämpligt än något annat, utan snarare att vi här och nu kommer överens om en plats dit alla intresserade kan söka sig för fortsatt kontakt. Kanske en Facebook-grupp räcker, men den bör då startas av de närmaste. Inte för att hålla igång rollspelsdiskussionerna utan just för att hålla sig uppdaterad om forumets framtid.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Finns det möjlighet att skicka ut ett mail till medlemar när wrnu är uppe igen?

~Vicotnik som kommer bevaka wrnu i väntan på att det återuppstår ifrån de döda.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Basenanji said:
Jaha, nu kommer alltså siten gå ned på fredag eller så.
Så idag går sajten ner. See you all on the other side of void.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/La4dxvgEmF0"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/La4dxvgEmF0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

solvebring

Superhero
Gardener said:
Ett möjligt alternativ som jag kolllar på är att lägga siten på Sveroks hemsidehosting. Det erbjuder dom helt gratis.
Det är ju en fin idé. Min tanke är varför inte göra en internetförening av det som typ Catahya? Alla medlemmar är därmed medlemmar i föreningen och så kan de högsta moderatorerna utgöra styrelsen och alla våra bidrag gå till att just driva siten och allt som behövs för det?

... Om inte annat så ja, man är ju tyvärr en utfattig student som i princip aldrig har pengar över, men om det rör sig om en rimlig summa och ett smidigt och enkelt betalningssätt så självklart sponsrar man.

Gardener

Champion
solvebring said:
Det är ju en fin idé. Min tanke är varför inte göra en internetförening av det som typ Catahya? Alla medlemmar är därmed medlemmar i föreningen och så kan de högsta moderatorerna utgöra styrelsen och alla våra bidrag gå till att just driva siten och allt som behövs för det?

... Om inte annat så ja, man är ju tyvärr en utfattig student som i princip aldrig har pengar över, men om det rör sig om en rimlig summa och ett smidigt och enkelt betalningssätt så självklart sponsrar man.
Det har gjorts flera försök till att starta en förening. Tyvärr har det fallit på bristande engagemang. Det är dock fritt fram att försöka igen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Gardener said:
Det har gjorts flera försök till att starta en förening. Tyvärr har det fallit på bristande engagemang. Det är dock fritt fram att försöka igen.
Faktum är att jag tycker att det är en ganska dålig idé. En Sverok-förening måste vara demokratisk, styrelsen vald av medlemmarna.

Ditt ägarskap av Rollspel.nu skulle vara tvunget att övergå till föreningen. Om vi hittar en sponsor- och annonseringsmodell som funkar skulle du inte kunna ta ut någon förtjänst (vilket jag nog tycker att du skulle förtjäna att göra efter alla dessa år).

Och hur skulle det funka om redaktionen och alla moderatorer skulle väljas av medlemmarna? Vad händer om de förtroendevalda plötsligt vill ändra inriktning på Rollspel.nu?

Njäe … jag är skeptisk.

Gardener

Champion
Det har väl alltid varit fråga om en supportförening som samlar sitens besökare, snarare än en förening som skulle driva själva siten.

tull

Hero
Dante said:
Gardener said:
Faktum är att jag tycker att det är en ganska dålig idé. En Sverok-förening måste vara demokratisk, styrelsen vald av medlemmarna.

Ditt ägarskap av Rollspel.nu skulle vara tvunget att övergå till föreningen. Om vi hittar en sponsor- och annonseringsmodell som funkar skulle du inte kunna ta ut någon förtjänst (vilket jag nog tycker att du skulle förtjäna att göra efter alla dessa år).

Och hur skulle det funka om redaktionen och alla moderatorer skulle väljas av medlemmarna? Vad händer om de förtroendevalda plötsligt vill ändra inriktning på Rollspel.nu?

Njäe … jag är skeptisk.
Håller med. Demokrati löser inte alla problem.

Poseur

Swashbuckler
Demokrati är helt rätt tills det blir fel

/Poseur vill ha kaffe