Nekromanti Fredagsfeeling

magoo

Hero
Huset är städat, snön är skottad, jag är nyduschad. Kult-äventyret som omöjligt skulle hinna bli klart är färdigskrivet. Paellan är tillagad och behöver bara värmas på.

Ikväll blir det efterlängtat mys med släkten. I morgon väntar härligt rollspelande, för första gången på länge som SL. Detta blir en rolig helg, en fantastisk helg, en oo-magoo-vad-du-är-bra-helg!

Fredagsfeelingen är här - leve fredag!

/Magoo - I feel good

Gastono

Hero
Jag håller med så otroligt mycket!
Matteprovet som ja skrev idag är över och det gick bra.
Programmeringsuppgiften blev färdig i tid och jag är nöjd så nu är den inlämnad.
Ett projekt och inga läxor för tillfället, skall träffa kompisar i helgen - det skall bli kul.
Det är sannerligen en mycket, mycket skön fredag.
Dessvärre skulle jag vara i en replokal nu om inte bassisten hade varit upptagen med att resa iväg till Stockholm men det är lugnt, det kommer fler rep.
Ganska gött att vara hemma också faktiskt.

Dessvärre inget rollspel inplanerat, men du får glädjas dubbelt och ha min ande vid ditt spelbord :gremwink:

Great med fredag!

Johan K

Gammal & dryg
Ahhh , det där låter skönt !
En sådan feeling som du beskirver består av att man sitter i sina kläder som man icke kan visa sig ute, tar en pilsner, ser på film, sitter här & snackar med folk + att man slackar i största allmänhet.
I vilket fall så är det välldigt skönt. Hellst så ska det åxå var tyst, är ruggit trött på ljud & sådant efter en hel arbetsvecka.

/ Johan K, som åxå skall lägga de sista händerna på inför sl:andet av M:UA för kids imorgon.

Saxifrage

Hero
Gratulerar!

Själv konstaterar jag som vanligt att "fasen - är det redan fredag, och jag har inte hunnit med hälften av vad jag skulle gjort..."

(och nu frågar väl någon "men varför hänger du på forum då?", vilket är ungefär lika intelligent som att säga till uteliggare "men varför slutar du inte knarka och skaffar ett jobb"?)

/Sax, vill också vara nyduschad

MrG

Swashbuckler
Jobbar...

Måste hinna handla present till min sambo som fyller 30 imorgon (toksent ute efter att planerna på romantiskta överraskningar försvann i ett sponant insiativ från tösen i fråga), fest ska förberedas hemma, samtidigt som vi ska hinna med middat ute...

Men det till trots finns en underbar fredagskänsla,
*drar djupt andetag*
*njuter*
:gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
Jag har ätit frukost och kollat på Fullmetal Alchemist. Jag har en dammig lägenhet och 4 veckors tvätt att stryka. Det här var precis som igår... och förra fredagen. Hmm, inte konstigt att jag har svårt att skilja på dagarna. Det blir pizza ikväll i alla fall. Det har jag som halvnystartad tradition på fredagar.

/Han som längtar till när han får sätta igång med sitt nya jobb

haltageten

Dum inuti huvudet
Min fredagsfeeling börjar komma. Har just rättat tjugofem prov varav tre stycken fick godkänt, en fick ett poäng från mvg och resten fick underkänt. Grattis säger jag!

Kvällen är helt oplanerad men jag ser iaf fram mot mat och sömn.

Dagens låt: Gorillaz - Feel Good Inc.

- Jocke, trötter.

Foggmock

Myrmidon
Jävla peppo!

Du är som en såndär jävla barnprogramsprogramledare (skitbra mammaegenskap möjligtvis men du blir hatad av alla som inte är lika entusiastiska) ju! :gremgrin:

Själv har jag inte gjort ett piss på flera dagar och hoppas bara få ett jobb på Sveroks kansli (de skulle meddela mig senast idag men jag har fortfarande inte hört någonting) och vill bara att helgen ska gå så att jag kan gå på informationsmötet för Hemvärnet på tisdag.

Kunde aldrig föreställa mig att jag skulle sakna livet i grönt såpass... Nåja, fåse om jag pallar med att inta alkohol under helgen, i övrigt är det som vilken annan jävla dag som helst i arbetslöshetens mörker. :gremcrazy:

The_Gorger

Hero
Härliga hektiska helger

Snart är det dags för cocktailfest, med trerätters och hela köret. (På studentkorridoren där ik bor)
Imorgon bitti: Någon timme bil, till ivösjön och en dag på långfärdsskridskor.
Efter det min första play by msn-omgång. Neotech, det blir soft.
Söndag. Köa med 5000 andra till lundakarnvalsfestbiljetter. > plugga med söt kursare.

Helgen är gjord!

Rickard

Urverk speldesign
Captains log, correction:
En... tjejkompis ringde och sade att hon eventuellt kunde komma imorgon, så jag kommer i så fall skippa träningen (brukar jag aldrig göra, men hon förtjänar det) och istället träffa henne. Nu ska jag inte köra en Rising så jag lämnar det där, men jag kan säga att nu sitter jag här. Dammig lägenhet. Fyra veckors tvätt att stryka. En pizzakartong. Stress.

/Han som inte tror att klädskåpet rymmer mer plats än de övriga pizzakartongerna som han gömt undan från när han haft besök tidigare

Lorindor

Veteran
Ikväll blir det efterlängtat mys med släkten.
och
Detta blir en rolig helg, en fantastisk helg
Om man ändå kunde säga detsamma, det var så jag hade planerat det.

Men min morfar dog igår, blev påkörd av en bil på väg hem från affären. Gårdagen var rent helvetisk och idag har det väl inte varit mycket bättre.

Det är väl bara att försöka göra det bästa av situationen. Jag ska väl se en film eller nått nu, och sen väntar en antagligen ganska sömnlös natt...

Ingen trevlig fredag precis.

- Lorindor

Feuflux

omjonasson.se
Ah, fredag, första dagen i veckan när man kan slappa järnet på kvällen i lugn och ro utan att tänka på att man ska upp och jobba dagen efter. Jag började bli sömnig sådär klockan 3 på dagen och det sitter i än, men jag tänker inte gå och sova redan... must... stay... awake.

Dock var jag på gott humör fram tills kvart över nio typ då en piratpolare sa: "not much ye do care about feu, seems to me". Jag insåg att jag inte kunde säga emot. Jag lyckas inte ens svara när jag frågar mig själv "vad bryr jag mig verkligen verkligen om?" Det var en insikt jag levde fint utan. :gremtongue:

Nu måste jag hitta nåt att bry mig om, för jag tror det är nyttigt att bry sig om saker om man vill behålla sin mänskliga sida.

ps. attans, skulle ju svarat på magoos inlägg, my bad :gremtongue: och jag beklagar sorgen ds.