Nekromanti Frestande dvd-boxar

Dewil

Skrivbordsgeneral
En gång i tiden ville jag ha Alien-boxen. Sen kom jag på att trean är skit och fyran egentligen ingen höjdare heller så jag köpte i julas ettan på dvd och köper väl tvåan när jag springer på den i någon reaback. Annars skulle jag kunna tänka mig att skaffa samtliga avsnitt av Vänner. Det blev ju så mycket svårare att leecha hem dem när jag flyttade från den snabba linan till den sega linan och Kazaa lade ned.

Någon dvd-spelare - utöver datorns - har jag inte heller och tror inte att jag kommer att skaffa någon detta decennium.

Dewil

Tibbelin

Warrior
Jag har den gigantiska vänner-boxen.. och jag hittade aliens till mycket förmånligt pris när jag letade V - the final battle. Vilket tar mig till en box jag fortfarande letar. V-serien, den med 19 avsnitt, fortsättningen på de två miniserierna.

Rosen

Myrmidon
Har ni några boxar som ligger och viskar "köp mig... kööööp miiiig..."?

Det finns ett par Fushigi Yuugi-boxar som har gjort förföriska läten ett tag nu. Enda anledningen att jag har stått emot dem (vilket jag inte planerar att göra i längden, iofs) är att jag inte har nån aning när jag skulle få tid att titta på dem.

Ja, och så Rymdpatrullen, förstås - SF på TV när det var som bäst. Alla talar tyska.

--
Åke

Hmmm....

Indiana jones boxen har jag länge velat ha...

Skulle också vilja ha Death note box(en/arna) när den kommer ut och en annan anime serie jag skulle vilja ha är Last exile... Dessutom så skulle jag nog vilja komplettera min Trigun samling så jag har hela den serien också :gremblush: (om det inte vore nog så skulle jag kunna tänka mig att ha serien Azumanga Daioh också :gremgrin:)

Sedan så skulle jag vilja ha de Simpsonsboxar jag ännu inte har och även säsong 5 av Arkiv X :gremtongue:

och sen vill jag ha... *fortsätter i cirka två-tre dygn till*

Saxifrage

Hero
Re: Betala?!

För mig är det precis tvärtom, jag vill slippa offra hyllmeter och slippa behöva leta efter stuff när jag behöver det.

Köp, rippa och sälj originalen på Tradera?

/Sax, lätt avundsjuk på Trobergs mediaservrar

Saxifrage

Hero
Pwaaaaa-ha-ha-ha-ha!

På Media Markt i Budapest såg jag Linus på Linjen på DVD-box (2 olika, faktiskt). Efter visst övervägande insåg jag dock att jag inte vill ha den i hyllan, det räcker med att veta att produkten existerar för att mitt liv ska bli lite roligare.

Troberg

Sinister eater
Re: Betala?!

Köp, rippa och sälj originalen på Tradera?
Mer jobb, lika olagligt.

Man har fortfarande jobbet att hitta dem, att namnge filerna, att kontrollera numrering och ordning (borde vara onödigt, men produktionsbolagen suger på sånt) och att indexera det. Dessutom kommer jobbet att rippa dem, vilket är en ganska tidsödande och datorkraftsödande procedur.

Tja -snubblade över alienboxen för en styf hundring - så det vart inte något att tveka på.
Fast du har rätt- trean är rätt kass, fyran något bättre, men inte som de första två. (hur många gånger är det läskigt att se en alien i profil som öppnar munnen och långsamt skjuter ut det lilla huvudet?)

Troberg

Sinister eater
Själv köpte jag LotR-boxen, extended edition, för en femtilapp i Myanmar. Det är möjligt att den inte var original, men kvaliteten på den, box, skivor, till och med hologramstickers var så bra att jag lutar åt att det var ett icke officiellt original, dvs nattjobb på officiella fabriken. Jag kan inte skilja den från ett original om de så står bredvid varandra.

Tibbelin

Warrior
Själv köpte jag den brittiska utgåvan, det ska vara något mindre extramaterial och så finns den förstås inte textad på svenska. Men den kostade å andra sidan hälften så mycket som den svenska boxen vilket jag tyckte var helt okej. Jag kan trots allt engelska..

Balderk

Swashbuckler
Jag är rätt sugen på Deadwood säsong 2 och 3, samt Carnivale säsong 1 och 2, Sopranos 1-6 (när 6an kommer ut). Oz vore inte heller helt fel att äga alla säsongerna av.

Vidare skulle jag vilja äga alla säsonger av The Shield, The Office (US, har engelska), Scrubs, Weeds och House.

Men alla dessa kommer jag nog inte att skaffa.

/Jonas

Illern

koppariller
Just nu försöker jag stå emot Rome i förhoppning om en de luxebox, kanske ingen som blev förvånad. Efter att ha hört att det finns en linus på linjenbox blev jag lite frestad. Kvinnofängelset håller jag mig dock ifrån och det inte bara för priset...

Eksem

Champion
Min Rome-box (som är den enda DVD-box jag äger) är jättefin, gjord i nåt slags skönt fuskträ och med lite inlagor och sånt. Hur de luxe är en de luxe-box i vanliga fall?

Illern

koppariller
Vem vet, äkta libaneskisk ceder kanske? Lite falerniskt vin att dricka när man ser på den?
:)

Johan K

Gammal & dryg
o_0

Vad säger du ??
Köppte du den inte ? Jag skulle slått till dirket, Linus på linjen är ju hur bra som helslt juh !!

Illern

koppariller
Re: Linnea

De tre separata volymerna finns att köpa i Sverige också om någon vill ha.

Johan K

Gammal & dryg
Sweeet !

Å'fasen !
Då tror jag att det får bli en liten jakt på Linus på linjen-gej då... :gremlaugh:

Tibbelin

Warrior
Kom på den, nu när jag slog på TV:n när jag kom hem. Våra värsta år, alltså Married with children, jag skulle lätt skaffa den boxen om den gavs ut.

Organ

Out of time, out of mind
Nu är det visserligen ingen box som finns men samma sekund som det släpptes en Fleksnes-box skulle jag skaffa den.

/Anders