Nekromanti Fri Form

Organ

Out of time, out of mind
Personligen tycker jag att rollspel är som roligast när det, förutom rollgestaltningen, även finns en regelmekanisk del av spelupplevelsen. Den får dock inte ta över helt, då kan man lika gärna spela brädspel (som visserligen är kul det med). Så svaret på din fråga är: Även om jag har haft kul de gångerna jag spelat helt regellöst så föredrar jag rollspel med regler.

/Anders

Havoc

Swordsman
Re: Regler i sociala situationer

Det finns alltså rollspelssystem som skulle använda regler i de sociala situationer du beskrivit och tycka att de skulle bli intressantare just på grund av reglerna.
Jag visste inte att rollspelsystem kan tycka saker är intressant. :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

MrG

Swashbuckler
Beror väll på vad du menar med friform, frågar du folk här så tror jag de pekar ut mig som friformare, frågare du ASF eller pekings apdjävlar, anser de nog att jag inte är det :gremwink:

Oavsett, allt kan vara kul! Fast extremerna roar mig sällan...

Å andra sidan kan man se friform som brott på reglerna (enligt fanzinets Frispels defention) och i så fall krävs regler för friform, alternativt är bara friform en annan (lättare) regeluppsättning...

Och nån sa risk för rälsning, beror oavsett regler eller inte på spelledare snarare än system eller dess avsaknad, eller?

Ragshnak

Veteran
Ni är nästan alla idioter och det trodde jag inte om andra rollspelare... jag tycker att ni regelföljare inte har någon fantasi, ingen kontakt mellan spelledare och spelare. jag fick t.o.m. svar på saker som jag inte ens frågat om, nu sticker jag från detta idiot forum bye bye...

P.S.
Hej igen...
bli elit spelare då ska det inte spela någon roll om det är tärningar och regler eller inga regler alls. jag klandrar er inte som tycker om regler och tärningar bara ni har INLEVELSE och KONTAKT mellan spelare och spelledare.

det var allt för mig hej då!

Jaggernaut

Hero
Men du...

Ni är nästan alla idioter och det trodde jag inte om andra rollspelare

...vad grundar du det på egentligen? Nästan alla som svarat har varit tämligen positivt inställda till friform eller åtminstone inte negativt.

jag tycker att ni regelföljare inte har någon fantasi, ingen kontakt mellan spelledare och spelare.

Vad du tycker och vad som verkligen stämmer verkar vara helt skilda saker. Jag gissar att på det här forumet finns det personer som har mer fantasi än vad du någonsin skulle kunna drömma om.

jag fick t.o.m. svar på saker som jag inte ens frågat om, nu sticker jag från detta idiot forum bye bye...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :gremsuck:

bli elit spelare då ska det inte spela någon roll om det är tärningar och regler eller inga regler alls.

Om du nu inte har formulerat dig fel har du precis skjutit dig själv i foten.

/Jaggernaut - hejs svejs.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Låsning

Och med det har den här tråden verkligen tjänat sitt syfte. Hänglås på.