ett vagt minne av en ganska hetsk diskussion med jurister och pirater och kommer inte ihåg allt men nog var det rörigt.
Oja, det var mycket spännande. Det var två problem: det första var att RM inte hade rättigheterna till allt innehåll de la upp (även om de ägde varumärket det innehållet tidigare släppts under). En del av copyrightägarna hörde av sig och hade lite åsikter, och jag tror att det var här juristerna kom in.
Jag vill minnas att de flesta sa att de nog hade varit okej med det hela om RM hade frågat innan, men att bara ta och lägga upp det så där inte var okej. Vilket känns vettigt; fråga innan man tar nån annans prylar.
Det andra "problemet" var att de inte brydde sig om att skapa egna PDF:er, utan de laddade helt enkelt ner den torrent som cirkulerade och laddade upp PDF:erna som skapats av piratkopierare. Vilket fick vissa av piraterna att börja gasta om att det minsann var att stjäla deras nedlagda arbete. Vilket det väl i och för sig ligger något i, men jag fann det enorm lustigt att vad som defacto var ett gäng tjuvar klagade över att nån stal vad de redan stulit XD
Men hej: alla ursäkter man kan ta för att klaga på RM