Ingen info om det, men jag gissar att Järnringen-gänget bidrar med erfarenheter av M:UA-motorn.Finns det någon info om vem/ vilka som skriver det?
Detta tusenfalt! Har ganska lite behov av en ny remake av DoD84-91 ärligen. Men Chronopia, då snackar vi! Shut up and take my money!Även om jag absolut skulle vara intresserad av en Chronopia-revival…
Känns som att det ligger i farans riktning. Fast kanske inte helt, utan mer att de slutar ge ut dem på svenska.När det gäller FL så ryker kanske någon av deras äldre spel med detta, eller?
De öppnar ju för tredjepartsmakande, så man borde ju kunna kontakta dem och erbjuda sig =)Detta tusenfalt! Har ganska lite behov av en ny remake av DoD84-91 ärligen. Men Chronopia, då snackar vi! Shut up and take my money!
Cog.
Håller helt med om det faktiskt. Hänvisningen till den äldre utgivningen som Döda Skogen talar ju inte heller för en Altor-reboot.Inte för att någon bryr sig, men jag är nyfiken på ett nytt DoD från Fria ligan, men helt ointresserad av ett nytt Ereb Altor, oavsett vem det kommer från. De bra bitarna av Ereb Altor finns redan med i inte mindre än två svenska rollspel, och de andra är inte speciellt spännande.
Helt rätt, registrerades redan 2017, precis som Rogues & Raiders som registrerades kort efter, även det antagligen ett arbetsnamn.@Magnus Seter Ärans väg var länge arbetsnamnet på Svärdets Sång. Tror inte det har något med DoD att göra. Var nog aldrig ett varumärke.
Jag bryr mig! Jag hoppas nya DoD ges ut utan en officiell värld med ett officiellt namn - som det var i DoD82-87. Ge SL makten och nöjet att sätta ihop sin egen värld!Inte för att någon bryr sig, men jag är nyfiken på ett nytt DoD från Fria ligan, men helt ointresserad av ett nytt Ereb Altor, oavsett vem det kommer från. De bra bitarna av Ereb Altor finns redan med i inte mindre än två svenska rollspel, och de andra är inte speciellt spännande.
föreslår jag att vi kallar den DoD40.2022, lagom till 40-årsjubileet av DoD 1.0.
"Jubileumsutgåvan 2" är väl ett bra namn, annars?Nu när det kommer en ny utgåva så måste vi ju enas om en beteckning så vi kan sätta den på listan bredvid DoD-82, DoD6, och DoD:T.
Med tanke på följande:
föreslår jag att vi kallar den DoD40.
Detta lär inte alls ge upphov till inkonsekvens och förvirring.
Alltså, mad respekt om FL släpper en engelsk översättning som heter Dragons & Demons.The Drakar och demoner
Apropå dagens varumärkesdiskussion tror jag att det kan få motstånd...Alltså, mad respekt om FL släpper en engelsk översättning som heter Dragons & Demons.
Exakt, fight the power!Apropå dagens varumärkesdiskussion tror jag att det kan få motstånd...