Nekromanti Fria ligan PDF-filer

.113

Swashbuckler
kloptok;n295489 said:
En komplikation kan nog vara att större delen eller möjligen hela Fria Ligan har fullt upp på bokmässan för tillfället. Så det kan helt enkelt röra sig om olycklig timing.
Så kan det ju vara men det hade ju varit enkelt att nämna det i samband med att man sa åt mig att höra av mig och att supporten kommer höra av sig snart. Med en förklaring har man ju överseende liksom

Minimoni

Homelander
kloptok;n295489 said:
En komplikation kan nog vara att större delen eller möjligen hela Fria Ligan har fullt upp på bokmässan för tillfället. Så det kan helt enkelt röra sig om olycklig timing.
Så länge det gäller rollspel så får man väl se det som lyckligt och tur att de faktiskt är såpass aktiva på bokmässan att andra saker får ta lite tid :)

Sen håller jag med.113 att de kanske kunde ha sagt något då vi som spelar rollspel brukar vara ytterst förstående när det gäller förseningar etc så länge kommunikationen inte upphör.

Blir intressant att se när jag får mina två paket jag beställt, nu har jag inte bråttom då jag har fått PDF-erna men Fria Ligans böcker är så jävla snygga att jag ändå längtar!

.113

Swashbuckler
Ja, de har alltså inte haft tillgång till supportmailen nu under bokmässan och det är alltså anledningen till att jag inte fått svar, oturligt och lite miss i kommunikationen där då jag fått höra att de skulle höra av sig, men förståeligt. Har nu fått svar från dem, samt en länk som iofs inte blev helt rätt men det är iaf på gång. De bad också ordentligt om ursäkt för sent svar så det är ju fint, även om det som sagt inte ens behövts bara man fått reda på från början att de varit borta.

Hej!

Beklagar att det strulat lite här. Som nämnts beror de långa svarstiderna just nu på att hela gänget, inklusive super-Jenny som sköter supporten, har varit på Bokmässan sedan i torsdags.

Angående varför PDF:er dröjer - såhär funkar det: vår webshop kan bara skicka PDF:er när en order markeras som "fulfilled". Hur fort detta sker beror på om det gäller svenska eller engelska shoppen. För svenska ordrar sker det en gång per dag, då webshopen automatiskt samlar senaste dygnets ordrar och skickar till vår distributör Förlagssystem. För engelska ordrar sker det när vår engelska distributör Gamesquest hanterar ordern, vilket kan ta upp till ett par dagar tydligen. Att man får PDF:erna "omedelbart" är därmed lite missvisande, det borde snarare stå "snart efter köpet" eller liknande. Vi får fixa det.

Men, ett förslag - om ni har beställt en grej och verkligen behöver PDF:erna asap, mejla mig på tomas@frialigan.se så fixar jag det så fort jag kan. :)

Minimoni

Homelander
TomasFriaLigan;n295700 said:
Hej!

Beklagar att det strulat lite här. Som nämnts beror de långa svarstiderna just nu på att hela gänget, inklusive super-Jenny som sköter supporten, har varit på Bokmässan sedan i torsdags.

Angående varför PDF:er dröjer - såhär funkar det: vår webshop kan bara skicka PDF:er när en order markeras som "fulfilled". Hur fort detta sker beror på om det gäller svenska eller engelska shoppen. För svenska ordrar sker det en gång per dag, då webshopen automatiskt samlar senaste dygnets ordrar och skickar till vår distributör Förlagssystem. För engelska ordrar sker det när vår engelska distributör Gamesquest hanterar ordern, vilket kan ta upp till ett par dagar tydligen. Att man får PDF:erna "omedelbart" är därmed lite missvisande, det borde snarare stå "snart efter köpet" eller liknande. Vi får fixa det.

Men, ett förslag - om ni har beställt en grej och verkligen behöver PDF:erna asap, mejla mig på tomas@frialigan.se så fixar jag det så fort jag kan. :)
För mig fixade sig allt gällade PDF-er och mycket riktigt så var en av mina beställningar från svenska shoppen och den andra från den engelska, så därav lite strul antar jag.

Vill passa på att än en gång säga att Coriolis och allt som går att köpa till spelet med äventyr etc, håller världsklass. Jag har efter att varit lite trött på mina intressen i allmänhet och kanske rollspel i synnerhet fått en stark nytändning när jag läst/läser allt bra material till Coriolis. Min grupp kommer få spela riktigt bra äventyr med en SL(jag) som äntligen fått tillbaka suget och fantasin som behövs när man spelleder. Mycket av detta tack vare Coriolis och hur jävla bra alla inspirationstextet och fluff är!

Minimoni

Homelander
.113;n297558 said:
Jag har fortfarande inte fått original boken. Börjar bli besviken på riktigt
Det låter ju faktiskt riktigt jävligt. Jag misstänker att du beställde ungefär då tråden skapades? I det fallet har du verkligen all anledning i världen att vara besviken och arg. Vad säger deras support?

Jag var själv med och kickstartade Coriolis så jag har grundböckerna, dock har jag bytt iPad efterhand och då försvann PDF-filerna som skickades ut. Istället för att krångla så köpte jag helt sonika hela grundboken som PDF från Drivethrurpg. Snabbt och smidigt men tråkigt nog finns inte alla Ligans äventyr upplagda där.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Minimoni;n297593 said:
Det låter ju faktiskt riktigt jävligt. Jag misstänker att du beställde ungefär då tråden skapades? I det fallet har du verkligen all anledning i världen att vara besviken och arg. Vad säger deras support?

Jag var själv med och kickstartade Coriolis så jag har grundböckerna, dock har jag bytt iPad efterhand och då försvann PDF-filerna som skickades ut. Istället för att krångla så köpte jag helt sonika hela grundboken som PDF från Drivethrurpg. Snabbt och smidigt men tråkigt nog finns inte alla Ligans äventyr upplagda där.
Jag har alla rollspels-pdfer på onedrive. Når dem överallt och oroar mig aldrig för att de skulle försvinna.

.113

Swashbuckler
Minimoni;n297593 said:

Ja allt som kan strula har väl strulat, de är säkert bra att ha å göra med egentligen men... Ja.. Inte så Nöjd.

Rangertheman

Myrmidon
.113;n297624 said:
Ja allt som kan strula har väl strulat, de är säkert bra att ha å göra med egentligen men... Ja.. Inte så Nöjd.
Verkar tyvärr som att du har haft maximalt oflyt :-( Jag beställde saker till Oktoberlandet i måndags. De dök upp i onsdags.

.113

Swashbuckler
TomasFriaLigan;n297626 said:
Hej! Beklagar det. Vilken bok gäller det? Har du mejlat support@frialigan.se ?
Ja. Och för 6 dagar sen fick jag veta att det blivit något fel med adressen, vilket är konstigt då jag från början kunde typ spåra paketet sen när jag började prata med er om kampanjboken slutade jag kunna spåra det, antog det var pga ni skulle skicka tillsammans men då kom bara kampanjboken.

Men för 6 dagar sen så svarade jag adressen igen iaf, gäller alltså mutant regelboken, men nu har d ett alltså gått 6 dagar till utan bok.

luddwig

Lawful evil
Rangertheman;n297625 said:
Verkar tyvärr som att du har haft maximalt oflyt :-( Jag beställde saker till Oktoberlandet i måndags. De dök upp i onsdags.
Jag säger detsamma, fast jag beställde och fick Oktoberlandet lite tidigare. Dock mysko packat, med all stötdämpning på ena sidan av kartongen.

.113

Swashbuckler
Ja alltså så fort själva strulet med kampanjboken var över gick det ju väldigt fort, bara typiskt att det skulle strula med den andra också

.113;n297638 said:
Ja alltså så fort själva strulet med kampanjboken var över gick det ju väldigt fort, bara typiskt att det skulle strula med den andra också
Hej! Vi har inte stoppat eller ändrat leveransen av Regelboken, så om den fortfarande inte har kommit fram är det nog klokt att mejla support igen.

Kampanjboken (som du beställde senare) kom alltså fram som den skulle?

.113

Swashbuckler
TomasFriaLigan;n297669 said:
Hej! Vi har inte stoppat eller ändrat leveransen av Regelboken, så om den fortfarande inte har kommit fram är det nog klokt att mejla support igen.

Kampanjboken (som du beställde senare) kom alltså fram som den skulle?
Jo, kampanjboken kom fram ganska snabbt när själva strulet var ordnat, och alla pdfer har jag fått tillgång till direkt