Henke;n318752 said:
Tycker det är synd att tongången här snabbt blir så negativ. Det är klart att det inte är roligt att jäklas med sina spelare, men vänder man på det så blir mörkerpoängen en legitim valuta för att sätta käppar i hjulet för spelarna där de i vanliga fall upplever att det är SL som jäklas. Nu är det istället en direkt effekt av att de ber till ikonerna.
Har inga problem med någon av de grundläggande idéerna, alltså
- omslag behöver ha en kostnad så spelarna enbart slår om när de verkligen behöver det. Att kostnaden stavas "det blev just svårare lyckas med mina mål" är helt ok.
- det ligger i ingens intresse att spelet reglerar när "verkligen" betyder verkligen, utan att detta lämnas upp till spelaren
- settingen pratar om mörkret mellan stjärnorna och att det är en bra idé koppla detta till kostnaden för omslag
Det enda jag vänder mig mot är
- att göra SL till bödel. Man ska inte underskatta nyttan av att SL tillåts fasaden av "opartisk domare". Plus att jag rent personligt är verkligen fundamentalt ointresserad av att sitta och peta mina spelare i ögat. Tycker jag mina spelares agerande förtjänar en komplikation eller setback är jag fullt kapabel att göra det, och att låta mig styras av poäng håller mig bara tillbaka.
- att kostnaden ska mätas i "förlorad" speltid, där "förlorad" avser de spelstilar som har en skriven agenda att hinna igenom
Det borde gå konstruera om det som är bra med Mörkret och böner till Ikonerna utan att involvera det som är dåligt med nuvarande implementation.
(Mods: feel free lägga ut detta stickspår i egen tråd)