entomophobiac
Low Prep High Play
Jag gillar ju inte skrivna äventyr generellt, men Fria Ligan har gjort ett par grejer jag tyckte var riktigt coola. Dock framförallt i deras tidiga produktion.
- Skuggspelet i Svavelvinter, som skapar en motor för en värld under förändring helt utan äventyr. Gillar såna verktyg väldigt mycket. Har dock aldrig testat det i spel utan bara läst det. Men det jag läst gillar jag. Kanske mitt favoritspel av dem Ligan givit ut.
- Hotkorten i Mutant År Noll, där tipset i boken och som vi körde över en helg var att dra ett kort och använda det som en sorts intro för spelmötet. Tyckte väldigt mycket om det, av samma anledning som Skuggspelet, även om jag tyckte den skrivna handlingen med rymdraketen etc var ganska tråkig.
Båda dessa är ju mekanismer som ändå låter bordet äga upplevelsen, istället för att försöka följa mer skönlitterär text, färdigskriven plot, eller andra varianter av "äventyr".
- Skuggspelet i Svavelvinter, som skapar en motor för en värld under förändring helt utan äventyr. Gillar såna verktyg väldigt mycket. Har dock aldrig testat det i spel utan bara läst det. Men det jag läst gillar jag. Kanske mitt favoritspel av dem Ligan givit ut.
- Hotkorten i Mutant År Noll, där tipset i boken och som vi körde över en helg var att dra ett kort och använda det som en sorts intro för spelmötet. Tyckte väldigt mycket om det, av samma anledning som Skuggspelet, även om jag tyckte den skrivna handlingen med rymdraketen etc var ganska tråkig.
Båda dessa är ju mekanismer som ändå låter bordet äga upplevelsen, istället för att försöka följa mer skönlitterär text, färdigskriven plot, eller andra varianter av "äventyr".