Katten också
Missförstå mig rätt. Jag ser en rad av onödiga forum om sanningen ska fram. Javisst, du tar upp ett par av dem själv. Men samtidigt tenderar vissa diskussioner drunkna i en allmän störtflod av inlägg när de hamnar i de sk. allmänna forumen. Iofs har jag nog aldrig lagt märke till direkta inlägg som BARA rör friformare, men det har sin enkla förklaring att jag inte friformar själv.
Svidande kritik i alla fall. Att folk rackar ner på en rad olika företeelser är inte för mig själ nog att inte ha ett forum för friform. Att det i sig inte är ett spel i sig är inte heller ett hållande argument.
Men däremot så skulle jag vilja se två saker. Ta den första delen med en stor nypa salt. Jag vill se om friformarna har tillräckligt att diskutera för att föra ett eget forum. Det är faktiskt skrämmande, för jag tror inom mig att det är många friformare som faktiskt skräms bort härifrån. Det är synd...
Den andra delen är att jag faktiskt är nyfiken på vad diskussionerna skulle handla om. Och det är ärligt menat.
Du menar att det finns en uppdelning mellan "friform" och "regelspel" och samtidigt vill du inte ha den uppdelningen. Nu får du bestämma dig. Jag har i alla fall den känslan att merparten av spelandet som sker av de som tenderar att vara här är faktiskt regelspel. Dvs. det är min personliga uppfattning och som jag sa så tror jag det skrämmer bort "regelrätta friformare" (dvs de som endast friformar).
Men det är mina allmänna tankar... och ja. Jag tycker nog ändå att vi kan kosta på oss det utrymmet.
Att sedan kräva en god förklaring för varför ett friformsforum skulle få finnas är väl ungefär lika smart som att kräva en förklaring varför rollspel.nu ska finnas. Det finns så många rollspelsforum så varför skulle vi (då det skapades) skapa ett? Rollspel.nu skapade sig en stor och god plats i våra hjärtan och är nu en viktig debattplats för oss. Jag har ingen aning om vad som skulle hända om vi skapade ett friformsforum på rollspel.nu, det kanske skulle ebba ut i ett intet, det kanske skulle bli en plats där friformare vågade ge hals. Vad det gäller jämförelsen med lajv och liknande så vill jag bara säga att det finns en rad sådana svenska och utländska forum. Och visst skulle jag inte ha något emot ett sådant forum här på rollspel.nu. Men jag ser det inte som en nödvändighet. (det skulle vara trevligt och ge utrymme för den sida av mig som sysslar med sånt... men som sagt... det finns andra forum) Däremot känner jag inte till något friformsforum, men det kan ju komma sig av att jag faktiskt inte är friformare.
Men detta är ju mina högst personliga åsikter. Du har rätt att ha dina, men GE FAN i mina.