Nekromanti Frilans Illustrationer

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,938
Location
Barcelona
Jajamensan, fattas bara

Klart man behöver illustratörer. Nedan beskriver jag två av mina projekt. Något du fastnar för? Kontakta mig isf. Jag kan väl inte erbjuda så mycket i betalningsväg, men någon slant kanske...

Yggdrasil
Vikingar. Ånga. Interplanetära resor. Fornnordisk mytologi. Mer info om Yggdrasil hittar du här . Till Yggdrasil behöver jag någorlunda realistiska bilder av.. tja... vikingar, maskiner och monster, i första hand.

Tokiga Landet
Tokiga landet är ett lite annorlunda spelkoncept som jag beskriver här (i det inläget kallar jag spelet för "pax"). Det är tänkt som en resurs för spel i "barnboksfantasy"-miljöer. Till Tokiga Landet behöver jag främst illustrationer i barnboksstil av olika sagofenomen.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Har, har, vilka roliga bilder! [beröm]

Skitbra bilder. "Fyllesvin", "Faehren get", "Elefant" och "Boo" tyckte jag speciellt om, fast jag fick nog inte kollat på alla. Skisserna var roliga, och de färdiga teckningarna var balla, så att säga.

Så ja, jag skulle gärna vilja ha din hjälp. Kolla riktlinjerna i LSW's tråd, så får du se. PM:a, maila eller messa mig om du är intresserad.

Inte någon betalning att räkna med, här heller.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,068
Location
Linköping
Du visste det säkert redan men jag är också på jakt efter illustrationer så släng över en prislista och med tanke på allt jag skrivit om romerska antiken på The Project så kan du säkert klura ut i vilken härad mina önskemål ligger... :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Schysta !

Jäklingt enkla & snygga bilder !!
Känns som de kan passa in varsom !
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,992
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Min prioriteringslista ser ut så här nu.. gillar jag det Illustrerar jag det..
får jag betalt gillar jag det även om jag inte gjorde det förut :gremwink:..

nä.. Illern ska få tre bilder, det har jag lovat.. sen får vi se.. och så har vi Elmsund-gänget som ska få sina bilder.. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
Jag är kär i din råtta :D [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,917
Location
Uppsala
Mycket fint, mycket fint.

Men frågan är - om du inte får betalt, hur mycket orkar du göra; och vad fångar ditt intresse?
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,992
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Vad orkar jag göra ?

Det hela hänger nog mest på tid och motivation.. om det dyker upp något som tänder cylindrarna orkar jag både mer och längre..

Svårt att säga vad jag gillar mest, och fångar mitt intresse.. "vanlig" ganrefantasy är nog mindre intressant, inte för att det är tråkigt.. utan mest för att det inte är någen utmaning.. Fast.. man vet aldrig..
Svår fråga :gremsmile:

Just nu så har jag fått ett flow för fabel/fabelfantasydjur..
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,917
Location
Uppsala
Re: Vad orkar jag göra ?

Ser mycket intressant i din råttskapelse, så det är därför jag undrar. Jag behöver massor med illustrationer till ännu fler projekt, så... hmmm. Tja; egentligen finns väl det mesta. Från gotisk fantasy till svart-humor Sleepy Hollow-inspirerad renässans fantasy och science fiction.

Jag skickar ett PM...
 
Top