Nekromanti Frilansande

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag snubblade över den här artikelserien för en tid sedan och jag upplever den som en ganska vettig guide till frilansande, även om allting verkar mycket större borta i staterna. Det är nog ytterst få frilansare i Sverige som når upp till de här nivåerna, men det kan säkert ändå vara bra tips även för den som frilansar som skribent rent generellt. Allt han skriver förstärker bara min ambition att aldrig försöka livnära mig på rollspelsmakande.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Mycket intressant länk! Nu har jag någonting att läsa om morgonarna. Tackar och bockar!

entomophobiac

Low Prep High Play
Allt han skriver förstärker bara min ambition att aldrig försöka livnära mig på rollspelsmakande.

Jo, frilansande för rollspelsföretag är inte någon luckrativ branch direkt. Sverige är bara att glömma om man vill leva på det.

Men vill man frilansa så finns det andra saker att göra. Dataspel av alla de slag är på en extrem frammarsch, och när det gäller vad man får skriva så kan de faktiskt ligga rätt nära varandra. Jag menar - samma genrer, samma sorts handlingar och egentligen samma, samma likadant.

Så det är väl mitt lilla tips, om man vill slå sig in på en skribentmarknad som faktiskt ger pengar.

Jobba däremot inte som journalister, vad ni än gör. Ingångslönerna är dåliga och det finns säkert minst 1000 personer till som kommer söka alla jobb som ni söker. Åtminstone i Sverige. Frilansa på det området går säkert, men då måst man slita som tre djur.