Nekromanti Fristående romaner

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag såg nyss att Neogames ger ut NEMEA av Dan Hörning och de har även tidigare gett ut "När änglar dör" av Andreas Roman. Ingen av dessa böcker har något som helst att göra med vare sig Eon eller Neotech. Samtidigt så har "Hämnarna" legat i pipelinen väldigt länge utan att någonting egentligen har hänt. Varför ger Neogames då ut två stycken böcker som inte har med deras egna rollspel eller kärnverksamhet att göra? Handlar det om en ren investering eller?

Regmolar

Swashbuckler
Jag skulle gissa att det handlar om någon kombination av investering och någon slags bonus (övertolka inte uttrycket: det är en situation där båda parter vinner, eftersom båda får del av intäkter och kanske även "varumärkesexponering") gentemot de författare som skriver deras böcker (Hörning och Roman står ju vad jag vet för praktiskt taget alla deras romaner, utgivna såväl som planerade).

Vad gäller Hämnarnas försening handlar nog om samma problem som med modulerna: förlitar du dig på ett dussin olika, fristående författare tar det tid och produktionen riskerar att försinkas. Inte mycket att göra åt det om man inte har resurser nog att heltidsanställa folk.

Men som sagt är detta bara antaganden.

Big Marco

Läskig
I allmänhet, och inte nödvändigtvis aktuellt i denna frågan, så brukar det vara så att släppordningen bara hänger på huruvida man får in färdiga manus eller inte. Är något klart och det inte ligger klara strategiska beslut och stör så trycker man när det finns saker att trycka.

Ymir

Liten kantbaron
Fast jag har haft mitt bidrag till Hämnarna klart sedan 2003, och har för mig att det fanns en deadline redan då som jag med nöd och näppe klarade...

Så, inte för att gnälla om försenade moduler och så, jag litar på att Neogames ger ut saker när de kan, liksom...men ändå... jag börjar faktiskt bli lite otålig :gremsmirk:

- Ymir, eller ivrig

Regmolar

Swashbuckler
Ja, pratar vi fyra års försening från deadlinen så är det kanske dags att börja bli orolig... (som sagt, jag gör egentligen bara antaganden).

Hur går det med Västlanden, förrsten? :gremwink: