Fuck Cancer

Cancer är en sjukdom som påverkar så många av oss, direkt eller indirekt. För mig är det en kamp som ligger nära hjärtat. Min mamma har kämpat mot cancer i snart 20 år – bröstcancer, hjärntumör, magcancer, lungcancer och nu även cancer på levern. Hennes styrka och mod är en inspirationskälla för mig, och därför vill jag göra något meningsfullt för att bidra till kampen mot cancer.

Jag arrangerar en utmaning här på WRNU, Metal Magic Challange, som har blivit en tradition under de senaste 3–4 åren och nu precis hade sin femte omgång. Min ambition är att använda denna utmaning för att nu samla in pengar till Cancerfonden. Alla pengar kommer att gå oavkortat till Cancerfonden och bidra till forskning och stöd för drabbade och deras familjer.

Så min tanke är att försöka få ihop en cool bok med alla dessa bidrag, samt fler bidrag som folk eventuellt kan komma att vilja bidra med. Sedan upp med den på Kickstarter eller liknanade för crowdfunding,

Tanken är att göra en bok som ser ut som ett metalfanzine, fast coolare. Mörk Borg gjorde detta tex genom att ta en del inspiration därifrån, bland annat. Rätta mig om jag har fel.

Boken skulle behöva vara på Engelska då den kommer nå ut till fler och mer pengar kan gå till Cancerfonden.

Så här kan du hjälpa:
  • Ni som deltagit i utmaningens tidigare editioner med scenarion och så vidare. Ge ert godkännande att jag får använda era bidrag i den tänkta boken.
  • Layout
  • Bilder
  • Skriv ett bidrag inspirerat av en metalplatta
  • Övrigt (Det finns nog massor av saker som jag inte tänkt på. Jag skriver detta rätt känslosam, så kan ha glömt en massa saker.

För att skapa en så professionell och inspirerande kampanj som möjligt söker jag tillstånd från alla deltagare att använda deras bidrag (exempelvis texter eller bilder) i materialet jag skapar för insamlingen. Om du har idéer eller kan bidra med layout, bilder eller annat, tar jag tacksamt emot din hjälp!

Jag hoppas att så många som möjligt vill hjälpa till med detta. ❤

Tack!

Last edited:

TobiasEkwall

Swordsman
Du får gärna använda, översätta och så, mina grejer, kartor, texter och bilder. Kör hårt!

I början på varje grej jag skickat in har jag haft en bild på plattan jag inspirerats av den kanske man får plocka bort bara, den har jag ju inga rättigheter till såklsry

God45

#PrayersForBahakan
Det här är ett jättefint initiativ!

Du får härmed tillstånd att använda alla mina bidrag hur du vill!

Jag kollar på att översätta mina grejer till engelska. Behövs något annat från mig säg till så gör jag vad jag kan.

Fuck cancer!

Du får gärna använda, översätta och så, mina grejer, kartor, texter och bilder. Kör hårt!

I början på varje grej jag skickat in har jag haft en bild på plattan jag inspirerats av den kanske man får plocka bort bara, den har jag ju inga rättigheter till såklsry
Tack! Det uppskattas!
Jag kommer dock behöva massor av hjälp med andra saker som listat. Men stort tack för att jag får använda dina bidrag.

Det här är ett jättefint initiativ!

Du får härmed tillstånd att använda alla mina bidrag hur du vill!

Jag kollar på att översätta mina grejer till engelska. Behövs något annat från mig säg till så gör jag vad jag kan.

Fuck cancer!
Stort tack!
Om du själv kan översätta alla dina bidrag så vore det enormt uppskattat.

TobiasEkwall

Swordsman
Tack! Det uppskattas!
Jag kommer dock behöva massor av hjälp med andra saker som listat. Men stort tack för att jag får använda dina bidrag.
Jag förstår det. Helt ärligt är varken översättning eller layout ens i närheten av mina starkaste sidor, så tveksamt att jag är rätt person för det. Men jag applåderar verkligen initiativet

Celledor

Hero
Jättebra och fint initiativ! Cancer har såklart även påverkat mig. Min morbror gick bort under förra hösten efter att ha kämpat länge och för några år sedan hade min pappa bara 6 månader kvar. Vi var alla helt inställda på att han inte skulle klara sig, alla förberedelser gjordes. Men tack vare ny forskning så lever han än. Forskningen går fram, det händer saker, men det behövs såklart mer pengar.

Fritt fram att använda alla mina bidrag på vilket sätt du vill och jag hjälper gärna till på alla sätt jag kan. Har designat en del som verkar ha uppskattats och skulle vara kul att hjälpa till, det är bara tiden som avgör när och hur mycket. Men hör bara av dig.

Det finns en del AI bilder i mina bidrag så de bilderna kanske inte kan användas och 2 bidrag är kopplade till Neotech, så där får någon i det teamet svara på om på påverkar något.