Nekromanti FUCK STRATIFICATION!

w176

Förlorad dotter
När Mo skrev texten vad de massa diskussion i både indierollspels hörnet, nordic larp/american freeform hörnet, OSR hörnet och D&D hörnet samtidigt om hur man skulle klassa saker samt allt de vanliga käbblet om vilken spelstil är bäst.

Textens styrka tycker jag är hur den identifiera vad för slags oro som driver den typen av diskussioner, samt när hon listar på ganska konkret sätt hur man förhåller sig på schysst sätt till andras spelande.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
w176;n69375 said:
Textens styrka tycker jag är hur den identifiera vad för slags oro som driver den typen av diskussioner, samt när hon listar på ganska konkret sätt hur man förhåller sig på schysst sätt till andras spelande.
Sweet, där kom ju svaret på min fråga om man missar nåt på att hoppa till slutet. :)

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ja, på så sätt är den bra.

Jag tänkte precis skriva något om att jag tycker författaren likställer sig själv med dom hen klagar på. Vet inte om det är medvetet eller om det bara skiner igenom. För det är klart att oron går åt båda håll. Båda *läger" vill ju förmodligen känna legitimitet.

EDIT: Manifestet är ju jättebra! Finns det en svensk översättning? Av nån anledning tycker jag det skulle kännas bra med en svensk version.

w176

Förlorad dotter
Mo är en kompis till mig. Jag gett henne en länk till diskussionen (hon kanske kan läsa det hjälpligt med google translate) och frågar om hon tycker det okej med en översättning.

w176

Förlorad dotter
Angående översättning svarade Mo:

"Awesome, yes for sure... it's being translated into Itialian now, and was already posted in Polish some time ago....
I'd love for someone to point me to it when it's up, please."

Eksem

Champion
Jag hade mest bara kul åt tonen. Skyttegravskrig om rätt sorts kul är såklart bara tramsigt, och något jag bara ägnar mig åt väldigt tounge in cheek.

kloptok

Pensionerad astrolog
Mina åsikter kan sammanfattas ganska kort. Det är jätteonödigt att hålla på och gnälla på andras sätt att ha kul på, punkt slut. Och vi ska så klart uppmuntra folk att spela vad de vill. I min värld är det givet men eftersom vi gnällt på att folk spelar sina rollspel fel sedan forntiden (det vill säga OD&D) så är det väl inte fel med en påminnelse emellanåt. Jag personligen har lite svårt för det språk som används i inlägget men har inget emot budskapet på något sätt.

RasmusL

Champion
Det är ok, jag har blockat democh behöver inte se deras neggande mer :)

Inte för att jag inte förstår att det finns ... där ute, bara det att jag aldrig gjort detta för någon annan än mig själv.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag tror att det "neggande" som varit i den här tråden mer varit tongue-in-cheek, som Eksem sa. Det känns uppenbart att det inte finns någon mening att käbbla om vilket sätt som är "rätt".

Hmmm... Vad är en bra översättning på "Power to you"?

chrull

Stockholm Kartell
För att vara en tråd om hur alla ska få göra som de vill så blev det väldigt snabbt snack om att sakna förståelse och förlåtelse (damn, son!) för något som inte är helt självklart och om att blockera folk. :)

Kan någon förklara vad skillnaden på stratification och diversity är? Så enkelt som möjligt.

Finns kontexten som det uppenbarligen inte finns förståelse för att man missar förklarat i posten? Jag läste inte hela eftersom språket ganske direkt sa till mig att den inte var riktad till mig.

Krille

Super Moderator
chrull;n69484 said:
Kan någon förklara vad skillnaden på stratification och diversity är? Så enkelt som möjligt.
Diversity innebär bara att det finns en massa olika utfall. Stratification innebär att utfallen hamnar i en viss ordning uppifrån och ner, och har därmed en viss inbyggd hierarki.

"Jag spelar annorlunda än dig" = diversity.
"Jag spelar bättre än dig" = stratification.

chrull

Stockholm Kartell
Krille;n69485 said:
Diversity innebär bara att det finns en massa olika utfall. Stratification innebär att utfallen hamnar i en viss ordning uppifrån och ner, och har därmed en viss inbyggd hierarki.

"Jag spelar annorlunda än dig" = diversity.
"Jag spelar bättre än dig" = stratification.
Då var det som jag misstänkte då. Tack så mycket!