Nekromanti Fucking äntligen - sista illustrationen till EB!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nu alldeles nyss fick jag äntligen mail från min sista illustratörska, som bifogade tre versioner av hennes färdiga bild. Det är tre versioner, jag fick dem bara i JPEG och inte den allra högsta upplösningen direkt men DET SKITER JAG I. Jag har min bild, liksom.

första versionen

andra versionen

tredje versionen

Tja, vad vill jag med den här... diskussionen då? (såg just att det heter "skapa diskussion" nu) Bara ventilera hur skönt det är att inte behöva ha med den här illustratören att göra mer. Att jag kommer att kunna layouta till helgen, och då försöka hitta extra utrymme dels för den här bilden och dels för att försöka minska sidoantalet till 100.

Och fråga vilken version ni tycker att jag ska använda... Jag lutar åt nummer 3.

solvebring

Superhero
Och fråga vilken version ni tycker att jag ska använda... Jag lutar åt nummer 3.
Jag också, även om jag inte såg några direkta skillnader förutom det att det var något svart fält i nederkant på de andra. Nå, trean var störst och utan de där kantfälten så den blir nog bäst att ta.

krank

solvebring said:
Jag också, även om jag inte såg några direkta skillnader förutom det att det var något svart fält i nederkant på de andra. Nå, trean var störst och utan de där kantfälten så den blir nog bäst att ta.
Tja... Första versionen har ju nåt... öh, filter på sig...

Har bett henne skicka en mer högupplöst (eller "större" skrev jag nog, för jag vågar inte lita på att hon kan det här med pixlar) version om hon har den.

Nå; det positiva med allt det här är att det nog inte blir ett helt nytt uppslag utan mer en vanlig illustration på en sida, eventuellt en sida som också har text på sig. Det betyder färre sidor, och just nu är sidorna min fiende =)

Snow

Swashbuckler
Jag tycker att alla tre bilderna suger. Alla andra bilder till EB är snyggare och förmedlar stämningen bättre.

krank

Snow said:
Jag tycker att alla tre bilderna suger. Alla andra bilder till EB är snyggare och förmedlar stämningen bättre.
Det tycker faktiskt jag också. Det är därför jag inte tänker ge dem någon prominent plats. Jag har däremot betalat för bilden och tänker inte låta pengarna vara helt kastade i sjön.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Re: Fucking äntligen - sista illustrationen till E

Jag tycker ett eller tre. Ett för att om du ska ha de där bårderna så fungerar de bättre med trollerifiltret - tre om du inte ska ha borderna. Oavsett vilket är jag glad för din skull som slipper ha mer med henne att göra!

Phelan

Hero
Vari består det praktiska i urringningen? Om man har brytt sig om att ta på sig ett minimalistiskt kroppspansar, varför lämna öppet precis över hjärtat? Ser hon så olycklig ut för att kompisen fick både hjälm och heltäckande kläder och slipper frysa? Eller är det för att hon inte uppskattar att bli tafsad på låret?

krank

Phelan said:
Vari består det praktiska i urringningen? Om man har brytt sig om att ta på sig ett minimalistiskt kroppspansar, varför lämna öppet precis över hjärtat? Ser hon så olycklig ut för att kompisen fick både hjälm och heltäckande kläder och slipper frysa? Eller är det för att hon inte uppskattar att bli tafsad på låret?
Don't ask me, man - I didn't do it. I min originalskiss som finns här så gav jag de båda identiska rustningar (täckningsmässigt iaf). Det fanns en poäng i det liksom, att bruttan fick ett ordentligt vapen medan killen inget.

Att killen saknar ansikte i min bild beror på att tjejens ansikte blev CP och jag inte orkade göra ett lika CP mansansikte.

//Krank, an equal opportunities man

Surukai

Warrior
Skalan på vapnet ser ganska ur led ut med :gremsmirk:
Såvida de två inte ska föreställa att de är knappa metern långa?

Förklarar i så fall varför hon inte håller i vapnet. På din skiss ser det i alla fall ut som hon håller i vapnet (och jag gillar ditt lite halvfuturistiska vapen mycket mer!)

krank

Surukai said:
Skalan på vapnet ser ganska ur led ut med :gremsmirk:
Såvida de två inte ska föreställa att de är knappa metern långa?

Förklarar i så fall varför hon inte håller i vapnet. På din skiss ser det i alla fall ut som hon håller i vapnet (och jag gillar ditt lite halvfuturistiska vapen mycket mer!)
Jag har en vag känsla av att jag möjligen haft mer med vapen... eller åtminstone bilder på folk med vapen än vad hon, illustratörskan har. Tjejen på hennes bild ser inte ut att ha haft så värst mycket med vapen att göra, lite tafatt pose:igt sådär =)

Och jag gillar också mitt futuristiska vapen.

Nåja, min brutta finns ju också med i boken, om än utan huvud eftersom jag blev för missnöjd med det.

krank

Förresten - den här har ni sett redan, men den är inspirerad av samma original. Observera kontrasten vad gäller vapenhållning, ansiktsuttryck och urringning =)

Ronjas bild

Simon

Swashbuckler

krank said:
Förresten - den här har ni sett redan, men den är inspirerad av samma original. Observera kontrasten vad gäller vapenhållning, ansiktsuttryck och urringning =)

Ronjas bild
Ja, den är kool som fan. Hon ser lagom förhärdad ut. :gremsmile:

Men grattis till att bilden kommit, i alla fall!

Sodivra

Champion

krank said:
Phelan said:
Don't ask me, man - I didn't do it. I min originalskiss som finns här så gav jag de båda identiska rustningar (täckningsmässigt iaf). Det fanns en poäng i det liksom, att bruttan fick ett ordentligt vapen medan killen inget.

Att killen saknar ansikte i min bild beror på att tjejens ansikte blev CP och jag inte orkade göra ett lika CP mansansikte.

//Krank, an equal opportunities man
Du undrar vilken version du ska använda. Jag undrar om du ska använda bilden överhuvudtaget? Allt är ju fel, och du verkar ju inte kunna stå för den, så att säga. Vill du verkligen ha den i ditt spel då? Känns lite som att kompromissa med sin vision.

Jag skulle lagt den som en kul grej på sista sidan eller vadfan. :gremsmile:

Sollyx_UBBT

Veteran

trevligt att du fått bilden men till tecknarens försvar så va karaktärsdesighnen bra. snyggt skuggat m.m men krank om du inte är nöjd med posen så ska hon teckna om den så att du blir nöjd det är trots allt det du betalat för!

och är det en 72dpi bild kan du inte trycka en i bokform då går det bara att visa en på nätet.

jag hoppas att det löser sig för dig.

krank

Sollyx said:
trevligt att du fått bilden men till tecknarens försvar så va karaktärsdesighnen bra. snyggt skuggat m.m men krank om du inte är nöjd med posen så ska hon teckna om den så att du blir nöjd det är trots allt det du betalat för!
Bakgrund: Jag har betalat 700:- i förskott och nu väntat genom 7-8 MÅNADER av ursäkter, långa kommunikationsavbrott, och allmänt oproffsigt beteende.

Jag skulle kunna be henne ändra på bilden. Det skulle dock betyda ännu längre väntan - om det ens blev färdigt. Jag väljer alltså istället att låta min kontakt med denna människa upphöra. Cut my losses, så att säga.

Sollyx said:
och är det en 72dpi bild kan du inte trycka en i bokform då går det bara att visa en på nätet.
Å andra sidan blir en 72dpi bild 144 dpi om man trycker den i halva storleken.

krank

Arvidos said:
Du undrar vilken version du ska använda. Jag undrar om du ska använda bilden överhuvudtaget? Allt är ju fel, och du verkar ju inte kunna stå för den, så att säga. Vill du verkligen ha den i ditt spel då? Känns lite som att kompromissa med sin vision.

Jag skulle lagt den som en kul grej på sista sidan eller vadfan. :gremsmile:
Den kommer som sagt inte att få nån särdeles prominent plats. Just nu vill jag bara ha EB färdigt för tryck, ha det "off my hands". Skulle jag någon gång få tag i en schysst konstnär som fixar futuristiska landskap (landskap saknas helt i EB nu) eller nån som känner för att göra mer karaktärsjobb - eller rentav en actionscen eller tre, så kommer det att komma en andra utgåva av spelet.

Surukai

Warrior
Jämfört...

Jämfört med övriga bilder tror jag nog att den inte skulle tillföra så mycket oavsett form och om du inte verkligen har akut brist på illustrationer skulle jag skippa den.

rjonas

Hero
Re: Jämfört...

Jag tycker att bilden är bra faktiskt.

-Jag tror båda gubbarna blir bättre var för sig iofs.

Vimes

Sillkung
Re: Jämfört...

Jag håller med om att tjejen på bilden ser helt fucked-up ut. På flera sätt. Killen (eller? individen bredvid tjejen) är bra grejer däremot.

Skulle jag vara du skulle jag antingen skippa bilden helt och hållet eller redigera bort tjejen med plötslig urringning och plötsligt skärp över stjärten och hennes vansinnigt stora och helt ofuturistiska k-pist (som hon dessutom inte ser ut att hålla i).