Nekromanti Fucking äntligen - sista illustrationen till EB!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Jämfört...

Hur fan håller hon vapnet egentligen? Just nu ser det ut som om det enda som hindrar det från att glida ned är att hon håller i avtryckaren, vilket väl knappast är rimligt. Faktum är att det ser mer ut som om hon lirade gitarr än höll ett skjutvapen.

vandraren

Swordsman
Re: Fucking äntligen - sista illustrationen till E

Din illustration är typ bättre än hennes. Förutom tjejens ansikte då. Men du kanske ska överväga att ha med din bild och ge tjejen en likadan hjälm som killen?

solvebring

Superhero

Jag har betalat 700:-
700:- för att inte ta hänsyn till kundens önskan ett skit, av bilden att döma, låter som ett högt pris för en amatör...
Att sedan bete sig dåligt i form av kontakt etc. drar verkligen ned det priset än mer anser jag.
... Fast hon kanske är lite känd, eller? (Me dunno')

Nåväl, tycker i alla fall synd om dig som betalat för en sån brist på engagemang och arbetskvalitet - något som inte gör en illustratör känd direkt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

solvebring said:
700:- för att inte ta hänsyn till kundens önskan ett skit, av bilden att döma, låter som ett högt pris för en amatör...
Efter den första månadens försening bestämde jag mig för att aldrig mer betala i förskott.

solvebring said:
... Fast hon kanske är lite känd, eller? (Me dunno')
Halvkänd, typ. Fan vet hur.

solvebring said:
Nåväl, tycker i alla fall synd om dig som betalat för en sån brist på engagemang och arbetskvalitet - något som inte gör en illustratör känd direkt.
Mnjä. Inte som att jag kommer att rekommendera henne till nån.

solvebring

Superhero

Efter den första månadens försening bestämde jag mig för att aldrig mer betala i förskott.
Nej, jag förstår verkligen det. Frågan är den om det inte varit värt att lägga på några hundralappar till för att anlita någon mer erfaren. Men well, man lär så länge man lever, och det där med att hitta rätt folk att jobba med till dylika projekt är alltid svårt. Sedan beror det ju på hur mycket pengar det känns värt att gå in med också.

Halvkänd, typ. Fan vet hur.
Ja det kan man fråga sig. :gremsmile:

Mnjä. Inte som att jag kommer att rekommendera henne till nån.
Nej, och det är just det. Taskigt bemötande och dessutom dålig kvalitet. Känns inte som om hon önskar bli framgångsrik med den approachen. Jag fattar inte folk som tar sig an speciella jobb som oftast tyder på stor hängivelse och intresse, och sedan gör det dåligt.

Nå, har du allt nu för att sätta ihop hela spelet?

krank

solvebring said:
Nå, har du allt nu för att sätta ihop hela spelet?
Jadå.

Får eventuellt nån illustration mer, men i helgen layoutar jag så får det bli som det blir. Det finns alltid nya utgåvor... =)

Jag kommer att försöka banta ner till 100 sidor från 108, och bibehållet format (A5). Får se hur det blir.

Sollyx_UBBT

Veteran

personligen tycker jag att det inte är fel med att anställa en amatör (hur ska de som vill bli illustratörer annars lyckas ta sig in i branchen).

dock ska man aldrig betala i förskott innan bilden är klar för uppvisning, om personen i fråga inte är jävligt duktig.

krank

Sollyx said:
dock ska man aldrig betala i förskott innan bilden är klar för uppvisning, om personen i fråga inte är jävligt duktig.
Tja, kolla http://lasaro.deviantart.com/ .

Jävligt duktig, får jag väl säga att jag tycker att hon är. Egentligen, alltså. Sen att hon inte kan vapen, och hade allmänna problem med kommunikation är en lite annan sak...

solvebring

Superhero

personligen tycker jag att det inte är fel med att anställa en amatör (hur ska de som vill bli illustratörer annars lyckas ta sig in i branchen).
Det var det nog ingen annan som tyckte heller.
Det jag personligen menade var dock att det det är mindre risk att någon professionell gör ett dåligt jobb, än någon som inte etablerat sig och har erfarenheten och ett namn.

Skulle du beställa en bild av mig nu tillexempel så är jag säker på att det säkert skulle bli fler dröjsmål och kanske inte lika träffande som om du beställde av någon som jobbar med illustrerande dagligen och känner sin egen tid, kan sätta en deadline direkt och är van att jobba så nära kundens föreställning som möjligt. Dock skulle jag ju verkligen försöka så bra jag möjligtvis kan, och inte minst försöka bemöta och sköta kontakt och information ypperligt bra. Det är ju trots allt någon som betalt mig för ett jobb, så då ska denne ju också känna sig trygg med det.

Det jag reagerade på var alltså just det att hon inte verkar försöka så vidare mycket. För om man nu verkligen vill bli illustratör så borde man ändå göra sitt bästa, både vad det gäller själva arbetet och bemötandet. En ignorant slarver blir sällan populär inom sitt yrkesutövande. :gremsmile:

Jimmy

The One Ringkvist

Bobby Magikern said:
Hur fan håller hon vapnet egentligen? Just nu ser det ut som om det enda som hindrar det från att glida ned är att hon håller i avtryckaren, vilket väl knappast är rimligt. Faktum är att det ser mer ut som om hon lirade gitarr än höll ett skjutvapen.
Precis vad jag tänkte när jag såg bilden, hon är jävulisiskt stark i vänster nypa...

Sollyx_UBBT

Veteran

solvebring: jag håller med dig att det är bättre att ta de som är etablerade annars tar man en risk. men om man tar mig som exempel, får jag ett jobb så sköter jag det och deadlinen. jag har ändå ett barn på 16 månader. men vill jag lyckas så fixar jagen barnvakt och jobbar utav bara **** jag tycker inte att det finns nån ursäkt för att inte bemöta kunden med service. kan man inte göra det som begärs av jobbet ska man inte ta det.

Krank: visst är hon duktig det är inte tu tal om saken men den bild du fick på sju månader va inte i närheten så snygg som de på hennes deviant.

och med en deadline på 7 månader kunde hon väl precentera lite fler bilder och inte bara tre ändringar på orginalet.

Siffner_UBBT

Veteran

Ärligt talat tittade jag runt på hennes bilder och du borde fått ut mer av pengarna ( 700kr ) än en halvtaskig bild med massor av förseningar.

Men grattis till bilderna :gremlaugh: synd bara att hon var lite o proffsig när det kom till kommunikation och deadline. Du borde ha fått rabbat eller kompensation på något sätt.

android_iv

Warrior

Äh, nu tycker jag ni allihopa (utom rjonas) är lite gnälliga.

Vad gäller hur hon håller i vapnet kan man se (eller åtminstone intala sig) att hon stödjer kolven mot vänster höft/ljumske. Något man t.ex. gör för att ladda om / genomföra mantelrörelse.

Vad gäller bälte på rumpan, den sexiga posen och urringningen får man säga att det är relativt vanligt inom manga/anime. Kanske inte inom "bra anime", men ändock ganska vanligt. Ett genre-typiskt uttryck? Dessutom bra för att locka alternativa spelargrupper (14-åriga pojkar). Men urringningen och posen är nog mina största invändningar.

Vapnet är lite för dåligt detaljerat för sin storlek, aningen fel proportioner och lite för "runt" enligt mig.

Men karaktärerna är snyggt skuggade, bra ljus. Väl ritade detaljer och kvinnans ansikte är också (ganska) bra (i den typiska anime-genren). Mannen med metalldreads tycker jag ser riktigt cool ut.

Så till Krank, grattis till illustrationen och se till att få ned EB till 100 sidor. Efter att ha läst PDF:en tyckte jag att du kunde använda en minde teckenstorlek, men jag vet att du föredrog stora tecken och god läsbarhet. Jag föredrar små tecken... Lycka till

Rickard

Urverk speldesign

Grov said:
Bobby Magikern said:
Precis vad jag tänkte när jag såg bilden, hon är jävulisiskt stark i vänster nypa...
Hennes fingrar är längre än man kan se, då hon greppar om vapnet. Jämför med hennes andra hand där det finns två vita ränder på fingrarna men endast en vit rand på hennes högra fingrar. Högerhanden verkar dock greppa där det inte finns någon hålighet, vilket är konstigt. Förutom lite perspektivmissar tycker jag det är en snygg bild. Jag fattar inte varför alla gnäller.

/Han som antar att det är någon form av nerd rage

krank

Jag ljög, för övrigt; det var inte alls sista bilden. Det var inte min mening att ljuga, men jag fick in två bilder jag inte räknat med. De är ritade av Sollyx här på forumet; den ena fick jag gratis och den andra för 300:- och kommunikationen har varit... Tja, raka motsatsen till den med fröken Rydebjörk; båda bilderna växte fram under kommunikation och på kort tid.

Actionbild

porträtt

Framförallt actionbilden tyckte jag blev riktigt snygg.

krank

solvebring said:
Vad mangastukat allt verkar vara.
Men jag antar att det är just vad du vill ha, Krank
Tja... Ja. Exakt. Det är ju ett Ghost in the Shellspel, typ. Väldigt, väldigt mycket inspiration kommer från GitS, Akira, Bubblegum Crisis, Appleseed och liknande... Vore konstigt om det INTE vore mangastuk =)

android_iv

Warrior

Android IV said:
Vad gäller hur hon håller i vapnet kan man se (eller åtminstone intala sig) att hon stödjer kolven mot vänster höft/ljumske. Något man t.ex. gör för att ladda om / genomföra mantelrörelse.
Tänkte bara förtydliga (för alla vapenvägrare): genom att stödja vapnet mot höftbenet behöver man inte hålla i det med högerhanden.

Avslutningsvis en kort, helt ovidkommande, tanke.
Jag vet inte riktigt varför men jag tycker nästan enbart om illustrationer i svart tusch. Eventuellt blyerts går också bra (typ som Noir). Jag kan ha blivit arkitektskadad (skisser på en servett med darr på handen...) men jag har ganska svårt för färg och för "datorgrafik". Föredrar stiliserat och eventuellt abstrakt. Tror också jag skulle föredra om EN illustratör gjorde alla teckningar, så de var i samma teknik och allt kändes mer sammanhållet (gäller alla rollspel), men det förstår jag är nästintill omöjligt. Sen är jag själv världens sämsta tecknare, så allting är endast personliga preferenser...

GnomviD

Heresiark
Coolt med fler bilder, och jag håller med om att actionbilden var riktigt snygg (även om vänsterhandens grepp är helt åt helvete).

Jag slogs av att jag bara minns bilder på kvinnor. Finns det några bilder på män alls (ALeisters uträknat)?