anth
Vetefan
God45 har rätt.God45;n256326 said:Språk är tråkigt och dumt och folk som bryr sig för mycket om dem tenderar att mest vara jobbiga för de runt dem eftersom ingen annan bryr sig utan bara vill kunna kommunicera.
Det är samma sak i rollspel.
Saker man nördar in sig på är bara underhållande för nördarna. Alla andra tycker att det är jättetråkigt samt tycker att nördarna är jättejobbiga.
Jag är inte speciellt förtjust i språk, mitt "nörd"-område är istället pussel.
Jag älskar att lösa kluriga pussel och tankenötter.
En gång konstruerade jag t.ex. en 6-dimensionell labyrint - behöver jag ens nämna att det inte var jättepopulärt?
Konstruerar spelledaren ett jobbigt pussel brukar det resultera i att en spelare sitter och försöker lösa det, medan de andra tar upp sina mobiler och börjar spela mobilspel.
Om alla i gruppen tycker om språk är det givetvis helt OK att hela gruppen lär sig ett påhittat språk och bara talar det påhittade språket under spelsessionerna, men man måste ha klart för sig att det bara är språknördar som är intresserade av sånt.
Vill man göra något för vanliga rollspelare bör man inte ha med något nörderi överhuvudtaget (utom just själva rollspelsnörderiet - som givetvis är jättetråkigt för de som inte rollspelar ).