Nekromanti Fullständig allvarlighet

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Ja, det där känner jag igen, ja förutom det där med Viking. Vi har sutit i mång sletna loklaler, när jag tänker efter så är det nog i dem man blir som mest flummig och även koboldisk.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Precis.

Exakt så är det, nu senast i helgen så blev det extremt. En del sov under tiden som andra spelade och så vidare det blev i och för sig så att den som sov inte visste vad som hänt den som varit vaken, på det viset var det ju bra.
 

Carilion

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
61
Location
Nyköping
Re: om spelens flummighetsgrad

Men ärligt talat, om man helt vill eliminera flum (eller i så stor utsträckning som möjligt) borde "jag skojade bara" ignoreras i avskräckande syfte.


// Carilion Alvhand
 

brainless

Veteran
Joined
8 Oct 2000
Messages
13
Location
gbg/kållered
allvar igen

ju mer eller bättre man är motiverad inför en kampanj ju mindre flum blir det

´men det e kul med lite flum då blir dom stunder man ska vara alvarlig ännu mer spännande tycker jag.
en balans som sagt va !

fån mig som bara flummar typ !

yo n2
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Paranoia

"Vad är paranoia, ett rollspel eller menar du verkeligen paranoia?"

Denna information är klarerad för alla medborgare med säkerhetsklass INFRARÖTT eller högre.

Paranoia är ett rollspel skapat av West End Games. Det är hejdlöst kul, skoj, och absolut säkert för alla inblandade. Datorn säger så. Att tvivla på datorn är förräderi.

Paranoia utspelar sig år 129 efter Oops, i ett underjordiskt utopia som kallas för Alfa-komplexet. Alfa-komplexet styrs av Datorn. Datorn vill att alla medborgare ska vara lyckliga. Lycklighet är en plikt. Att inte utföra sin plikt bestraffas med döden.

För att säkerställa medborgarnas säkerhet och lycka har Datorn skapat så kallade "trabbeltjutare", en försvenskning av "troubelshooters", dvs folk som letar upp problem (trouble) och skjuter dem. Om du spelar Paranoia blir du befordrad från INFRARÖD säkerhetsgrad till RÖD. Då blir du också en trabbeltjutare, och kan tjäna din vän Datorn. Datorn är din vän.

Ditt jobb som trabbeltjutare är att leta upp samhällsfarliga element (trubbel), som till exempel kommunister, mutanter, medlemmar i hemliga organisationer, de som känner till saker som deras säkerhetsklass inte tillåter dem att känna till och andra förrädare, samt att ställa dessa inför svars och avrätta dem.

[Hemlig information, säkerhetsklass ULTRAVIOLETT: din rollperson är mutant. Och medlem i en hemlig organisation. Och därmed förrädare. Men det vet inte dina medspelare om. Än. Men de kommer att göra allt för att få reda på det. Och du kommer att göra samma sak, eftersom om du kan göra dig av med dem först så finns det inga bevis mot dig.]

Är det farligt? Onej, dina uppdrag som trabbeltjutare är naturligtvis helt och hållet säkra, och ingenting kommer att skada dig. Det kommer Datorn inte att tillåta. För säkerhets skull har du dock försetts med reflexpansar och en laserpistol. Var på din vakt! Lita inte på någon! Håll pistolen redo!

För säkerhets skull har datorn också försett dig med en klonfamilj. Detta gör att du aldrig behöver vara ensam, och det gör också att det alltid finns en reserv om en olycka skulle inträffa. Men det är bara en säkerhetsåtgärd som inte kommer att behöva utnyttjas.

Detta är naturligtvis helskoj. Datorn har sagt så. Tvivlar du på Datorn, medborgare?

Tänkte väl det. Pallra dig nu iväg till SPL-sektorn och skaffa ett exemplar av Paranoia innan dagcykeln är slut.

Till er tjänst, medborgare!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Rollpersonerna kan väl få komma undan med ett skämt då och då, men inte spelarna.

Det värsta med oseriösa spelare är att det är så djäkla smittsamt.
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,323
Location
Helsingborg
Spelarna kan skämta men inte <B>SL</B>. Däremot kan SL hitta på roliga situationer t.ex. när mitt troll i Shadowrun stötte på en trollbrud så fick han hennes sexpack i trynet (jämnför med att kasta vin i ansiktet).

När någon somnar brukar jag köra med att den rollpersonen blir sjuk/full och går och lägger sig eller om det är sent så törnar han bara in.

Är någon oseriös säger jag till honom at skärpa sig, det brukar hjälpa. Om han fortsätter blir det en bestraffning ex. -berf (BonusERFarenhetspoäng).

Men visst förekommer flum.. Vi spelar ju trots allt för att det är kul. Men man är nog mer seriös när man precis börjar spela rollspel..

/Han som inte avsåg att skriva så här mycket
 
Top