Om du inte hade varit så slängd i hemelektronik så hade jag frågat dig om du är helt säker på att din tv inte klarar NTSC.
Det är här det blir förvirrat.
Den här TV'n fick jag av mina föräldrar när de bytte till en helt enorm LCD-sak som nu pryder deras vardagsrum.
Grejen är den att jag har för mig att jag kunde koppla in min video och titta på amerikanska filmer på deras TV, dvs den jag har nu. Det kunde jag inte på min egen gamla, där blev det svartvitt.
Så när jag nu kopplar in min PSP och får svartvitt, och läser att "om det är svartvitt så har du antingen en kass TV som inte fixar NTSC, eller en kass Scartpryl", så köpte jag idag en sproillans ny scartadapter för 106 spänn med guldpläterade kontakter och hela köret (den gamla hade kanske 1/5 av alla kontakter, och nån plätering var bara att glömma). Fortfarande svartvitt.
Tidigare kopplade jag in en kamrats X-box som också var inställd på NTSC. Svartvitt där också.
Har testat att koppla direkt in i TV'n, dvs inte via den Scart-omkopplare jag annars använder. Fortfarande svartvitt.
Testat båda SCART-uttagen på TV'n. Fast det ena uttaget tror fanskapet till TV (kanalerna heter "AV1", "AV2" och "S-video" - AV2 är den första Scarten, S-video är den andra, AV1 är såvitt jag hittat... ingenting) är en S-video-in, och visar allting i svartvitt, oavsett om det är PAL eller NTSC.