Dina...
... privata knytnävesutsvävningar är inte det minsta intressanta för argumenterandet. Du kan inte utgå från dig själv, kanske du faktiskt ÄR duktig på att slåss, men det innebär inte att majoriteten i världen är det. Du kan inte samtidigt utgå från dig själv, och sedan generalisera in resten av världens befolkning i ditt resonemang. Du förblir då subjektiv. Och jo, minst hälften av slagen missar. Det går inte att säga att motståndaren undviker, och att det är därför man missar, inte heller håller argumentet med fasthållning eftersom du då ställer hela saken i ett nytt ljus. Om du håller fast någon underlättar det din slagväxling något oerhört, och därför kan du inte räkna in det i själva träffchansen. Och som du själv påpekat "missar ytterst sällan"... Så kan man enbart dra slutsatsen att DU skulle vara duktig på slagsmål, och man också dra slutsatsen att DE inte är duktiga på att undvika. Om de hade varit det hade du inte träffat, inte sant? Men eftersom du gör det så MISSLYCKAS de uppenbarligen med själva undvikandet. Och eftersom de gör det så är de inte speciellt duktiga på att undvika. Om vi nu skall vara så barnsliga att vi utgår från dina personliga erfarenheter och bortser från att världen i runda tal består av ytterligare sex miljarder människor, så kan vi lugnt dra slutsatsen att regular Joe inte är en fighter. Med din attityd kan jag tänka mig att du har fått ganska mycket träning, kanske är du därför bättre på att slåss än många andra. Men det innebär på intet sätt att resten av världen är duktiga på att slåss.
Och ditt exempel... Eh... Det säger egentligen ingenting. För det första har du räknat in en hel del handlingar i samma runda som egentligen skedde i flera rundor efter varandra eftersom uppenbara initiativbyten skedde... Normalt är att det blir en slagväxling per runda, inte fler. Men det kvittar som sagt, dina personliga erfarenheter i slagsmål spelar ingen som helst roll eftersom du och den killen inte utgör hela världen. Det enda man kan dra som slutsats i den striden är att du var skickligare än honom. Uppenbarligen så har du slagits en del eftersom du vet så fruktansvärt mycket om slagsmål. Annars skulle du ju inte kunna dra sådana slutsatser.
Dit motargument här blir givetvis att jag borde ha varit i en hel del slagsmål eftersom jag kan säga så. Och ja, det har jag varit. Jag har också tränat Jiu-jutsu och Judo. Men inte fan hjälper det i ett ordentligt slagsmål. Kanske du har lite fördelar eftersom generellt sett så drar sig killar för att slå tjejer ordentligt. Kanske du är överlägsen mig i att slåss, träning ger ju färdighet. Kanske är du naturligt duktigare än mig på det, kanske har du "förmågan" blixtrande reflexer, eller något annat som ger dig fördelar. Det spelar i vilket fall som helst ingen roll. Har du eurosport? Titta då på de halvkontaktsturneringar som finns där, och säg mig sedan hur många av slagen och sparkarna som är egentliga undvikanden och vilka som är regelrätta missar. Om du då kan påvisa att fler av "missarna" skulle vara undvikanden än just missar så skulle jag bli imponerad.
Likaså kan jag av egen erfarenhet (som i den här lilla debatten inte är värt ett skit precis som alla andra människors personliga erfarenheter) säga att ja... Det är förbannat kaotiskt att slåss. Och ja, det är svårt att träffa.
Personligen tycker jag att skall man ha ordentligt realistiska strider så kör man med relativa tärningsslag. Detta är fördelaktigt i dueller till exempel, då blir det lite mer valuta för skickligheten.
"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"