Håller med i vad flera tidigare skrivit på punkterna;
Cirefalier är en bra bok, cirefelierna är ett trevligt folk som man gärna vill ha att göra med.
Tiraker: Är också en väldigt bra bok, man får ett nytt sätt att se på tirakerna i den boken, dom får ett "fungerande" sammhälle, även om man precis i den som andra böcker kanske inte ska tolka allt bokstavligt.
Mystik och magi däremot, har du klarat dig utan den hitills finns det inte mycket anledning att skaffa den heller.
Sen känns inte du som killen som älskar att syssla med magi heller så.
Nekromaniti och vandöda, visst det är en bra bok om man bara läser brödtext och fluff, då är den riktigt bra. Lite väl riktad efter våra normer, och till och från ganska sterotyp men som sagt fluffet är bra. Monsterdata och reanimeringsregler, speciellt dom om förmågorna är helt FUBAR.
Riddaren, står egentligen inget i den som man inte kan wikia fram eller ännu hellre läsa igenom och få en bättra insikt i om man läser National encyklopedin.
Krigsherren, ja den är skittråkig att läsa det mesta i. Typ tusen miljarder regler för fältslag/belägring och sjöslag. Flufftexten är liten men ganska givande. Innehåller dock väldigt skumma delar om de olika arméer som finns i världen. Reglerna har jag inte hunnit testa alls, bara läst.
Legender&hemligheter. Ja jag kan rekomendera delarna om skugglandet och de gamla rikerna, vissa legender är också helt okej. Men den är den ända eonboken jag faktiskt ångrar att jag läst iochemed mörkret.
Just det inte glömma om de olika stjärnorna, det är också bra. Kanske värd om man har pengar över...
Consaber är väl en helt okej landsbok. var dock så länge sen jag läste igenom den så kommer inte ihåg alltför mycket, varning för bilder dock.
Monster i mundana, är väl en trevlig monsterbok egentligen, även om den just är det, en monsterbok. Vill man ha lite grottröj eller för den delen skräckblandad förtjusning att kasta på spelarna så varför inte. Bättre än N&V i monsterfightklass iallafall. Noll brödtext annat än monsterbeskrivningar, tråkigt.
Sjöfarare och pirater, är en rolig bok som dock inte kommer till användning alltför ofta. Den är intressant och kul att läsa och man får sug som fan på att spela sjökampanjer och liknande. står mycket trevligt där. Olika skeppstyper med bilder är också nice, hur lång tid och vad det kostar med skepp, alltså riddaren goes sea.
Dock bättre än riddaren, mindre buggar.
Men Tiraker och cirefalier tycker jag du bör införskaffa.
Sedan längtar man ju efter fyra mycket efterlängtade böcker som jag verkligen vill se till eon.
Västländerna
Jargiska kejsardömet
Demoner
Schamaner och drömvandrare
/poseur