Re: Antar att det är Eon spoiler [mycket OT]
Däremot viker jag mig på frågan om Tirakerna. Du har rätt, tirakerna är i princip lika onda som människorna. (Jag vill dessutom inte ha en diskussion om ondska genom ett forum )
kanske inte, men när jag spelade (inte SL:ade) så blev det alldeles för lite sånt. Och tyvärr var det så att resten av spelgruppen inte ville köra politiska kampanjer."Ska vi se det helt krasst är alla vänner, visst, slitningar finns, men ack så tråkigt det är, i mina ögon."
Hmm... Alver och Dvärgar ligger i konflikt, inte krig men konflikt. Dvärgar och Tiraker är nästan på gränsen till krig.
Se på Soldarn, inbördeskrig på tröskeln. Jargien har uttalat korståg mot Soldarn. Damarien styrs av en av Xinus inkarnater. Thalamur - Consaber fejden är vida känd.
Vart ligger vänskapen i detta? Jag ser den inte... det är nästan tvärtemot vad du säger, ingen är vänner.. tekniskt sett.
Och jag kommer med mina, och eftersom jag hellre har mystik i magin (ahahaha, jag är så rolig), så... Skämt åsido, Eons magisystem är väl rätt okej, men det är den logiska hanteringen av magin i _världen_ jag inte riktigt gillar. men det är helt klart bättre än vad jag sett i nåt annat spel, hittills.Jag tycker att Mystik & Magi gjorde Eon säkert två gånger bättre.. då de kom med en "fantasy-logisk" förklaring om hur magi fungerade och inte bara kastade ut en massa Eldboll 7, Eldboll 8 och Blixt 26.
Men det är ju upp till var och en att döma hur man tycker det.. jag bara kommer med mina åsikter om det hela..
Han känns inte helt ond för mig, som spelare, tyvärr. Min rollperson är ju givetvis övertygad om att alla såna är onda, men...Hmm.. så du menar att en Nekromantiker eller Demonbesvärjare i dagens Eon inte är ond? Jag vet många som klagade på att Nekromantikerna var alldeles för onda..
Jag har läst alla moduler utom sorgernas brunn (som jag däremot spelat, med en ganska usel SL, tyvärr). Och visst, det finns höjdpunkter i Eon, bland annat V&N, men ... Det är väl inte min grej helt enkelt.Tirakerna är onda.. lika onda som en människa, men lite mer barbariska (vissa utav dem). Många tiraker har väldigt "onda" yrken, till exempel som pirater... Eon är inget Svart/Vitt rollspel.. det är mer grått och det är därför som det är så bra.
Läser man först bara lite om det, kan man få uppfattningen om att det verkar tråkigt. Men tar man sig tiden och läser mycket så ser man snart hur "rolig" Mundana är.
Däremot viker jag mig på frågan om Tirakerna. Du har rätt, tirakerna är i princip lika onda som människorna. (Jag vill dessutom inte ha en diskussion om ondska genom ett forum )
Jo, visst, men jag tycker även du ska läsa min mening igen. Visserligen betonade jag inte "mer", men det borde jag tydligen ha gjort."Jag vill ha mer politiska intriger!"
Snälla! Läs någon Eon-modul innan du säger detta. Det finns tonvis med politiska intriger... alla (läs: de flesta) krig bygger på just politik i grunden som "spårat ut". Det är väldigt realistiskt...
Kanske på tiden nån gör det då? Dessutom är det här ju ändå bara mina åsikter.Jag har hört folk klaga på Eons regler, för att de är antingen är 1) För avancerade, 2) För jobbiga eller 3) Alldeles för många.
Men Mundana, det hör man nästan aldrig folk klaga på...