Weatherman
Hero
Inget standardiserat format! Då kan du lika gärna skrota hela konceptet. (Jag antar att det var detta du ville att vi skulle skriva så... allvarligt, det är skojiga idéer).knixar jag till det en massa i onödan och bör satsa på ett mer standardiserat format?
Gruppformuläret har ju stötts och blötts tidigare men jag ska spy ut min åsikt också. När vi trixar ihop grupper har vi sällan problem att hitta gemensamma nämnare; "Nisse och jag studerade på Magiakademin tillsammans och vi stötte ihop på ett värshus och tänk va, ingen av oss hade något att göra så vi snackade ihop oss med en liten halvlängdsman som hade en skattkarta. Britta den bystiga barbaren lurade vi med oss för att hon var snygg men nu har en blivit en i gänget".
Och i det verkliga livet (iofs. ni är ju rollspelare så ni har ju ingen erfarenhet av det ), inte är man homogena grupper, eller?
Men vem har sagt att ditt rollspel ska vara som andra rollspel eller som värkligheten? Nä, blä för dem säger jag: gör det lite annorlunda! Det har sagts förut men det tåls att sägas igen: Det är lättare att ändra en regel man inte gillar än att hitta på en helt ny!
/Mats, undrar varför han skrev inlägget egentligen