Nekromanti Funkar det med "mutanter"?

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Re: Memory lane..

d20-varianten av Gamma World finns inne på SF-bokhandeln.

Då har jag tom en anledning att gå dit, fantastiskt! *S*

Någon annan får uttala sig om det är bra eller dåligt, då det varken finns med i min d20-samling eller på min inköpslista.

Vilken miss av dig. Spring iväg och köp!

:gremsmile:

Honken

Hero
Re: Fel perspektiv

Jag håller med dig till viss del. Mutant för mig är stoppskylts sköld och ett svärd, med ett eller flera sammansatta plåtbitar från diverse saker som bildar rustning.
Har man skjutvapen är de så sällsynta att man kanske har 2 eller 2 skott till dem... Det är Mutant för mig. Att det sedan finns muterade djur gör mig inte det minsta! :gremwink:

/Honken

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Memory lane..

Postapokalyps i allmänhet fick sig nog en törn av Sovjetunionens fall och kalla krigets slut. Det där med atomkrig kändes liksom inte riktigt lika överhängande.
Eller så kan man ju göra så som bakgrundsstoryn är i det här forumbaserade postapokalyptiska spelet. "Crippled planet"....

Faktasida för spelet
Själva forumet

Här bereodde katastofen berodde inte på att någon galning väljer att starta krig mellan supermakter, utan att meteoriter slår ner på jorden och orsakar enorm skada och diverse automatiska försvarssystem tror att detta är anfall av en fiende och då vedergäller. "Can we say oops!". Ja vi behöver fler spelare =^_^=

/Ulfgeir

Deviant

Veteran
Re: Lurvig stämning

enligt vad jag förstår så har du varit med om två kampanjer som var mycket bra TROTS animorfer, inte på grund av dem. Eller har jag fel?

Sen,en sak till: Skall man spela en muterad björn på rätt sätt? Jag menar, björnar har ju, liksom alla andra arter en särskild attityd. Om ni fattar?

Krille

Super Moderator

"enligt vad jag förstår så har du varit med om två kampanjer som var mycket bra TROTS animorfer, inte på grund av dem."

Det var så åtminstone för de andra spelarna. För mig var det väl mer eller mindre hugget som stucket, även om animorferna gav sin speciella krydda till spelet.

"Sen,en sak till: Skall man spela en muterad björn på rätt sätt? Jag menar, björnar har ju, liksom alla andra arter en särskild attityd."

Den fällan är lite för lätt att falla i. Jag skulle låta bli, och skapa en riktig personlighet istället för en fabelplattityd.

Cohen

Swordsman

Sen,en sak till: Skall man spela en muterad björn på rätt sätt? Jag menar, björnar har ju, liksom alla andra arter en särskild attityd. Om ni fattar?

Nej.

Björnen är oftast stor, stark och hårig. Det är allt. Resten hänger på personligheten, vilka är lika individuella som våra.