Dewil
Skrivbordsgeneral
Re: ...och om någon råkat missa det:
Nu tycker jag att han är häftig och att musiken till "Vilse i pannkakan" är bra (och får mig att sälla mig till de som tror att det är Tomas och Mikael Wiehe som ligger bakom Philemon Arthur & the Dung).
Dewil
Samma här. Mitt bestående minne av Staffan Westerberg är att hans produktioner var tråååååkiga. Men knappast läskiga. Att Staffan Westerberg skulle ha förstört barndomen för alla som tittade på barn-tv under 1970- och början av 1980-talet är en efterkonstruktion. Möjligen skulle man kunna säga något om "tv-utbudet i DDR-Sverige"...Sedan passerade hela 80-talet (som jag tillbringade i grundskolan) utan att jag hörde en enda person prata om storpotäten och mardrömmar. Först när jag började i gymnasiet började folk prata om surrealistiska barnprogram och de psykiska ärr de gett, och det blev snabbt en innegrej.
Nu tycker jag att han är häftig och att musiken till "Vilse i pannkakan" är bra (och får mig att sälla mig till de som tror att det är Tomas och Mikael Wiehe som ligger bakom Philemon Arthur & the Dung).
Dewil