Nekromanti Futurama är tillbaka! Och det är dåligt.

Genesis

Ni dés ni maître
Så Futurama har återvänt med filmen Bender's Big Score. Jag såg den idag. Ståryn är bra, men ... skämten är dåliga. Jag blev grymt besviken. Det är fortfarande Futurama, så kasst är det inte, men det är heller inte lika bra som de gamla avsnitten. Sorgligt. Tänker dock se de andra tre filmerna de skall göra. Det är ju trots allt Futurama, liksom.

Troberg

Sinister eater
Så Futurama har återvänt med filmen Bender's Big Score. Jag såg den idag. Ståryn är bra, men ... skämten är dåliga. Jag blev grymt besviken. Det är fortfarande Futurama, så kasst är det inte, men det är heller inte lika bra som de gamla avsnitten. Sorgligt. Tänker dock se de andra tre filmerna de skall göra. Det är ju trots allt Futurama, liksom.
Fast de verkade i alla fall inte bittra mot Fox för att serien stängdes ner...

Eksem

Champion
Jag tycker det enda som måste sägas blir sagt i den här trådens startrubrik. Futurama är tillbaka. Och det är dåligt.

Jag tyckte inte direkt storyn var bra heller, den föll ihop ju längre filmen pågick. Lite samma öde som Simpsons-filmen, fast många gånger värre. Att använda skurkarna till ett avsnitt och storylinen med narvalen till ett annat osv känns som det hade fungerat bättre. Nu blev det rörigt och dåligt tempo.

Johan K

Gammal & dryg
Trist att det inte blev som väntat.. Futurama är trotts allt kul, för dte mesta iaf.
Hursomhaver, så hopps man iaf at det blir lite bättre senare.

Foggmock

Myrmidon
Uschdå. Jag som alltid tyckt Futurama varit hyfsat roligt, men väldigt låg och billig humor, av typen "Oj, nu får verkligen ingen äta upp bröllopstårtan!" *Zoidberg kommer in i rummet* "Hej hej, jag åt upp tårtan som stod i kylen!".

Simpsons har också en del såna skämt (främst med Homer som huvudkaraktär) men otroligt högre frekvens av faktiskt roliga saker. Sen är det ju oftast den subtila satiren som är rolig (exempelvis Star Trek-avsnittet är ju hysteriskt av flera anledningar än att huvudantagonisten är en trettiofyraåring som bor hos sin mamma, vilket man skämtar med rakt på och bara en gång - fånigheten i Star Trek dissas mer subtilt) och den är det inget fel på, men den är så sällsynt. Nuförtiden börjar jag överväga att faktiskt ogilla den såpass stora mängd av riktigt billiga skämt, men ...

...det är ju ändå Futurama så jag lär ser filmen. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Uschdå. Jag som alltid tyckt Futurama varit hyfsat roligt, men väldigt låg och billig humor, av typen "Oj, nu får verkligen ingen äta upp bröllopstårtan!" *Zoidberg kommer in i rummet* "Hej hej, jag åt upp tårtan som stod i kylen!".
Jo, jag har haft ungefär samma förhållande till den. Det är nog mest de sköna karaktärerna som har gjort att jag gillat den till och med mer än Simpsons, trots de billiga skämten. Men nu har de billiga skämten blivit ännu värre, av typen "Vad skönt det är att sitta bakom ratten igen efter två långa år", "Leela, det där är ingen ratt." *Leela håller upp en tuba, som hon försökt styra med, varpå skeppet störtar in i solen medan alla ombord skriker.* Det är riktigt pinsamt.