Nekromanti Fysisk träning

Feuflux

omjonasson.se
Hade tänkt starta den här tråden för ett bra tag sen, men glömde bort det, men nu kom jag ihåg det igen så nu kör vi.

Jag spelar innebandy med jobbet varje tisdag och det är så jäkla kul att lira loss och verkligen ta ut sig fysiskt, och som läget är nu verkligen märka av att jag blir bättre. Första gången hade jag usel bollkänsla (är racket-kille men håller på att konvertera bollkontrollen till klubbor nu) och värdelös kondition, men båda blir bättre hela tiden.

Så vad pysslar DU med för fysisk aktivitet? (Alternativt, vad skulle få dig att lyfta rumpan ur datastolen?)

Fienden

Hero
Jag utför avancerad fingerträning varje dag genom att spela Starcraft 2 och skriva till folk. Jag tycker det är bra nog.

Dessutom joggar jag typ 100 meter till affären och tillbaks när jag vill köpa godis.

Tibbelin

Warrior
Jag lever på blind tro att adrenalinet jag känner på scen när jag spelar med min orkester förbränner ohyggligt mycket kalorier. Som jag antagligen kompenserar med öl dock..

Ambitionen är att börja springa igen, men just för tillfället så är det mest promenader till och från jobbet med mig och min stegräknare som gäller. Så jag vet åtminstone exakt hur mycket för lite per dag jag rör på mig.

Vad kan man säga, dygnet räcker inte riktigt till.

Übereil

Swashbuckler
Just för tillfället så försöker jag cykla istället för att åka buss när jag ska någonstans, men det börjar ju tyvärr bli den tiden på året då cykling inte är sådär jättekul...

Tidigare gymmade jag för att bygga upp ryggmuskler, men gymkortet gick ut och jag ville inte förnya det på grund av risken att jag flyttar snart.

Jag skulle gärna spela innebandy nu när jag börjat träna annars, det vore kul att spela det när man har lite kondis i övrigt. Särskilt som jag gillar bollsport (hade nog gillat det mer om jag varit någolunda bra på det).

Übereil

Ulfgeir

Swashbuckler
Ägnar mig i dagsläget åt bågskytte, samt simmar 1 gång i veckan.

Vi försökte få ihop folk på jobbet för att spela innebandy, men var alldelels för få som var intresserade. Kan ju bero på att merparten av de som jobbar där är gamla tanter/gubbar... (Blir så när man jobbar för en kommun)

/Ulfgeir

w176

Förlorad dotter
Jag går med hunden, styrketränat hemma med viikter och funktional training övingar och... gör något jag aldrig trodde jag skulle göra.

Har börjat träna till träningsvidor på dvd från föräldrarnas arbetsplatsers hälsosatsningar och använder dom faktiskt. Men det känns som ett bra sätt att variera mina egena styrketränränings program.

25 minuter styrketräning varje dag är faktiskt skämmade effektivt.

Sodivra

Champion
Jag cyklar alltid, såvida jag inte ska långt ut i förorterna.

Jag springer två gånger i veckan. Inte så mycket teknik eller så, bara springa. En dröm jag har haft ett tag är att springa Göteborgsvarvet (2.1 mil) precis som pappa. Tänker göra verklighet av den drömmen nu.

Tibbelin

Warrior
Egentligen är den mesta av min "träning" just nu på nivån att jag försöker hålla ryggbesvären borta, det är som sagt vad allt jag hinner med. Lite övningar och daglig vila på spikmattan. När tid medges ska jag försiktigt försöka bygga upp muskler igen - något jag faktiskt förbjöds att göra i våras då hela skulderpartiet var extremt uppretat. Ibland råsuger det verkligen att vara kvinna.

Så min önskan är också att kunna hitta tillbaka till gymmet och simhallen, bli stark och muskulös så jag kan skjuta i timmar och bli skogens bästa och vackraste jägare!

KamiFisk

Hero
Nu har det varit nerlagt i ett halvår, men i vanliga fall tränar jag MMA och Kendo och har gjort det de nästan sålänge jag kan minnas.

Foggmock

Myrmidon
Jag tränar volleyboll med universitetets idrottsförening två gånger i veckan och jag cyklar i princip överallt.

Och så går jag från datorn till köket när jag ska göra mat.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
En normal arbetsdag promenerar jag i rask takt 2*50 minuter till och från jobbet. På det går jag minst 45 minuter på mitt löpband, i likaledes rask takt. Oftast 60 minuter. Det har hänt att jag kört 90 resp. 120, men min plan just nu är att börja köra 60 plus några minuter jogging på bandet, och sedan successivt öka längden på joggingdelen.

Det riskerar att fallera en smula på helger och lov dock, när rutinen lätt förfaller.

G

Guest

Guest
Just nu inget (förutom ibland några flertimmars promenader spridda under månaden)... men det som skulle kunna få igång mig är löparpartner under hela året, cykel partner (sommarhalvåret pga min cykel) samt simpartner under sommaren...

Mogger

Hipsteranka
Gym, löpning och trummor.

Min dröm är att ha ett minigym hemma men det lär inte bli av. Jag får nöja mig med ett par hantlar och lite sånt. Det kommer man ganska långt med.

Idag skulle jag inte klara mig utan träning, det har blivit en hobby, och det känns väldigt, väldigt bra. Och kul.

Jag vet inte trummor klassas som träning, men det är ju bättre än att sitta stil. Undrar hur många kalorier som förbränns?

Fast idag är jag bakis och struntar i gymmet, men lätt dåligt samvete som följd.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Jag simmar två timmar i veckan och klättrar en, plus att jag bor i Uppsala vilket skapar kravet att cykla i hög takt överallt ditt man vill.

Johan K

Gammal & dryg
Cyklar minst en halvmil per dag + att jag är ute & vandrar titt som tätt. I övrigt så ogillar jag å´det skarpaste att vara inomhus att träna. Det känns så fruktansvärt instängt.

solvebring

Superhero
Så vad pysslar DU med för fysisk aktivitet?
Tar promenader vilka jag stegvis försöker konvertera om till joggingturer allteftersom konditionen förbättras.

(Alternativt, vad skulle få dig att lyfta rumpan ur datastolen?)
Det som faktiskt får mig att resa mig ur datastolen och ge mig ut om kvällarna är det att jag helt enkelt tröttnat på att vara fet, ha matsmältningsproblem och allmänt dålig hälsa.

Necross

Swashbuckler
I snitt 2x60 minuter crosstrainer + 2x60 min styrketräning varje vecka. Så jag är stark som satan och smidig som "a panther" (tänk Conan) :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tränar Kickboxning 3 till 4 gånger i veckan.