Nekromanti Gå ned i vikt? Hur?

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Just nu är jag inne sjukt mycket på kampsport. Det kanske skulle fungera och passa in med din nördsida. Det är väldigt blandade kroppar som träffas på klubbarna runt om i Sverige. På min finns det flera som är kraaaaftigt överviktiga men man ser redan efter någon månad att de har börjat tappa ordentligt.

Börja med något med mycket fys, typ kickboxning eller boxning.
Translation: Get yourself a broken nose.

Recca

Femme Fatale
krank said:
Däremot går jag 2x50 minuter i ganska hög hastighet varje vardag, eftersom jag går till och från jobbet.
This. Jag gick ner 15 kg på att bara gå och då gick jag bara 50 minuter dagligen i rask takt. Jag slutade visserligen med socker helt i samma veva. Yes, många anar inte det men jag vägde ett tag otroliga 78 kg.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Recca said:
Vad är vertical pull, wall pusher, jack knife squats och knee tucks för nåt?
Det är från Convict Conditioning. Fyra övningar som är designade att steg för steg bygga upp mig till något hyfsat vältränat, över en ganska lång tid. Det finns fler övningar, men de fyra är de som ingår i schemat "New Blood", som jag kör just nu.

Vertical Pulls (men jag står med fötterna längre fram, lite isär - en fot på vardera sida väggen)

Wall Pushers (man kan skippa typ halva videon.)

Jackknife Squats (man ska egentligen börja med en som heter "shoulderstand squat", men jag är för tjock för den.)

Knee Tucks

Med andra ord:
Vertical Pulls är träning inför pullups (lyfta sig med stång).
Wall pushers är träning inför pushups.
Jackknife squats är träning inför vanliga squats/benböj.
Knee tucks är träning inför benlyft.

Lupus Maximus

Tekniker
Korpen said:
Jag har märkt att de känns betydligt mer om gör som han skriver i texten och har händerna axelbrett isär på en horisontell pinne (t.ex ett kvastskaft i en dörr). Dessuom är det då lättare att göra dem lite tyngre genom att flytta fram fötterna lite till.
Jag testade den här metoden i går, då horizontal pulls är för tungt för mig. Det gav helt klart mer för armarna än vertical pulls från dörrkarmen (vilket blir mer fingerstyrka...)

Men pinnen halkade till då och då, så det blir fula märken på dörrkarmen. Någon som har ett bra förslag på hur man minska påverkan på dörrkarmen? Jag funderar på att sätta upp lite silvertejp eller något, så att det mot dörrkarmen är still. Men då lär man väl ha fula märken från klistret istället.

sodapop

Veteran
Lupus Maximus said:
Korpen said:
Jag har märkt att de känns betydligt mer om gör som han skriver i texten och har händerna axelbrett isär på en horisontell pinne (t.ex ett kvastskaft i en dörr). Dessuom är det då lättare att göra dem lite tyngre genom att flytta fram fötterna lite till.
Jag testade den här metoden i går, då horizontal pulls är för tungt för mig. Det gav helt klart mer för armarna än vertical pulls från dörrkarmen (vilket blir mer fingerstyrka...)

Men pinnen halkade till då och då, så det blir fula märken på dörrkarmen. Någon som har ett bra förslag på hur man minska påverkan på dörrkarmen? Jag funderar på att sätta upp lite silvertejp eller något, så att det mot dörrkarmen är still. Men då lär man väl ha fula märken från klistret istället.
Rörisolering runt pinnen?

Lupus Maximus

Tekniker
sodapop said:
Rörisolering runt pinnen?
Det skulle öka friktionen och minska risken att pinnen halkar, men fortfarande göra åverkan om den halkar.

Då det är min gamla bo-stav så kommer jag nog att nöja mig med att vira två kökshandukar runt den.

Lupus Maximus

Tekniker
Jag har äntligen lyckats göra 10 horizontal pulls (nåja, med lite fantasi kan de nog räknas). Vertical pulls tar knappt, så jag får fundera på om jag skall försöka få horizontals att bli ordentliga eller hitta på något annat mellansteg.

I övrigt så harvar jag fortfarande på och är för närvarande på:
Incline Pushups: 3x20
Flat Knee Raises: 3x30
Jackknife squats: 3x30
Bent knee calf raises: 4x20