Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Detta är kanske på gränsen vad som är tillåtet i kultur-forumet, passar det för illa får admin låsa. Men gåtor har ju ändå en kulturell signifikans och kan vara centrala i såväl fantasyrollspel som fantasy i stort. Så jag tänkte det kunde vara kul om vi gjorde en tråd där vi drar kluriga gåtor till varandra
Min tanke är att vi kanske inte behöver så jättemycket regler, alla är välkomna att ställa en gåta och alla är välkomna att svara. Vi kan ju försöka hjälpas åt med att inte posta alltför många gåtor innan de flesta postade har besvarats.
Det är ju även lätt att hitta svar på gåggel som finns på det där nya internetet jag hört så mycket om. Så vi får se det som en hederssak att vi inte fuskar med sådant
Jag inleder med en väldigt lätt klassiker:
Mitt första är en högtid
Mitt andra lyser upp
Mitt tredje gör mig fruktad över hela det romerska riket
Vem är jag?
Min tanke är att vi kanske inte behöver så jättemycket regler, alla är välkomna att ställa en gåta och alla är välkomna att svara. Vi kan ju försöka hjälpas åt med att inte posta alltför många gåtor innan de flesta postade har besvarats.
Det är ju även lätt att hitta svar på gåggel som finns på det där nya internetet jag hört så mycket om. Så vi får se det som en hederssak att vi inte fuskar med sådant
Jag inleder med en väldigt lätt klassiker:
Mitt första är en högtid
Mitt andra lyser upp
Mitt tredje gör mig fruktad över hela det romerska riket
Vem är jag?