Båten går sakta för att strömmen är långsam. Vad driver den?
Tyvärr, men en ledtråd är att det är en rätt dålig ordvits.Ooo... elmotor eller så driver den bokstavligt talat med strömmen.
Jag säger att den driver med strömmen!
Hur får man till spoiler taggen ?I väntan på sjusovaren slänger jag in en gåta:
Vad är bättre än alla gudar,
och sämre än den värsta djävul.
Döda äter det jämt och ständigt,
men levande som äter det dör långsamt.
Korrekt!Hur får man till spoiler taggen ?
Såhär kanske?
Inget!
Båten går sakta för att strömmen är långsam. Vad driver den?
What have I got in my pocket?
Nej tyvärr, det är inte klurigt på det viset, mer en ordvits. Ska jag avslöja svaret?Gravitationen (syftar alltså på strömmen, gåtan är en kluring som vill få oss att tro att det frågad efter vad som driver båten när det i själva verket frågas vad som driver strömmen)
Om inte @Rymdhamster vill göra ett sista försökNej tyvärr, det är inte klurigt på det viset, mer en ordvits. Ska jag avslöja svaret?
När man säger mitt namn så försvinner jag.
Nej tyvärr, det är inte klurigt på det viset, mer en ordvits. Ska jag avslöja svaret?
Om inte @Rymdhamster vill göra ett sista försök
Fel, fel, fel! Rätt svar är segel. Långsam ström = seg el — segel.Sista försöket:
Vattenkraft.
Då kör jag en:
Två personer spelar schack. De har spelat fem omgångar och vunnit tre gånger var. Hur är det möjligt?
Bästa. Hittils.Fel, fel, fel! Rätt svar är segel. Långsam ström = seg el — segel.
Två personer spelar schack. De har spelat fem omgångar och vunnit tre gånger var. Hur är det möjligt?
De spelar inte med varandra, utan med andra personer.
Rätt!!! Ska komma på en riktig kluring så att gåtorna inte listas ut direktDe har inte spelt mot varandra tidigare omgångar.
Troligtvis spelar de i en tournering, mot nya motståndare varje runda =)