Nekromanti Gör ett rollspel av det här!

Genesis

Ni dés ni maître
Det är ju redan ett rollspel, mer eller mindre! Rollpersonerna är valpar på Molars kennel. Spelgruppen är en kull och måste därför välja namn som alla börjar på samma bokstav. Varje valp har egenskaperna Tillgänglighet, Jaktkamplust, Social kamplust, Temperament, Skärpa, Försvarslust, Nerver, Hårdhet och Dådkraft graderade från -3 till +3. Man har totalt fem poäng att fördela på egenskaperna. Dessutom så kan man köpa egenskapen Skottfast för tre poäng, som gör att man inte får avdrag i stressade situationer.

Systemet är enkelt. 1T10 + relevant egenskap jämförs med svårighetsgrad. Standardsvårighet är 6. För äventyrsuppslag, titta på fåniga Disneyfilmer i stil med 101 dalmatiner eller Bolt.

Eller vill du ha ett bra rollspel? I så fall får du göra det själv, för jag är inte så förtjust i grundpremissen. Jag hatar hundar.

Sodivra

Champion
Nog är det mer avancerat än så! Egenskaperna har ju till och med underegenskaper! Uppenbarligen så spelar avel en stor roll om man tittar på resten av sidan, så jag tänker att det borde finnas med avelsregler också, kanske påverkas valparna av hur konstiga namn deras föräldrar har. Titta på det här bara:

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag är nästan säker på att det redan finns ett amerikanskt indierollspel om hundar. Tror det var nominerat till nåt pris. Ett om myror finns ju i all fall.