G
Guest
Guest
Jag gör ibland A5-häften och tänkte höra om någon har tips på hur man kan göra dem lite proffsigare.
Mitt sätt, som jag antar är det vanligaste, är att skriva ut så att det blir 2x2 A5-sidor på varje A4-ark.
Dessa viks på mitten och häftas med vanlig (uppvikt) häftapparat.
För att höja kvalitén skulle jag vilja hitta en lösning, hjälpmedel eller teknik till följande:
Att vika pappersbunten, så att vecket kommer exakt i mitten..
Att få häftklammrarna exakt i vecket. Riktigt tjocka häften kan även behöva längre klamrar.
Att skära till högra långsidan på häftet, så att det går enkelt att bläddra.
Jag vet att många arbetsplatser har kopieringsmaskiner som fixar detta, men tyvärr inte min nuvarande.
Om någon känner till smarta tekniker eller hjälpmedel så att man kan göra det hemma så är jag tacksam.
Mitt sätt, som jag antar är det vanligaste, är att skriva ut så att det blir 2x2 A5-sidor på varje A4-ark.
Dessa viks på mitten och häftas med vanlig (uppvikt) häftapparat.
För att höja kvalitén skulle jag vilja hitta en lösning, hjälpmedel eller teknik till följande:
Att vika pappersbunten, så att vecket kommer exakt i mitten..
Att få häftklammrarna exakt i vecket. Riktigt tjocka häften kan även behöva längre klamrar.
Att skära till högra långsidan på häftet, så att det går enkelt att bläddra.
Jag vet att många arbetsplatser har kopieringsmaskiner som fixar detta, men tyvärr inte min nuvarande.
Om någon känner till smarta tekniker eller hjälpmedel så att man kan göra det hemma så är jag tacksam.