Nekromanti Göra sin egen rollspelslåda

God45

#PrayersForBahakan
Jag vet att det finns en massa pyssliga människor på det här forumet och jag vet att jag inte är en av dem. Så därför kommer jag till er för råd. Jag vill göra min egen rollspelslåda, alltså en sådan som kom med gamla boxsets. Jag vet vad jag vill ha i lådan, men min fråga är: Hur gör jag/får tag på själva lådan? Och hur får jag den att se bra ut?

Jag tänker mig att lådan ska se ut så här i dimensionerna:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har funderat på såndära effektspray som får det att se ut som sten.

1. Spraya lådan svart.
2. Ställ en träkloss där du vill sätta din etikett (som såklart har samma storlek som klossen).
3. Spraya lådan med effektsprayen.
4. Klistra dit din snygga etikett.
5. Spraya hela skiten med någon lack som inte äter upp bläcket på etiketten eller löser upp färgen.
6. Oooh, shiny!

Det är mycket möjligt att det funkar värdelöst och är en skitdålig idé. Men om du av en händelse vill göra en box till just din dvärgkampanj eller nåt sånt så kan det ju vara värt att testa.

Själv blev jag akut sugen på några färggranna A5-lådor som jag bara hade limmat en stilig etikett på toppen av.

Tre solar

Hero
Jocke hade ett projekt för länge sedan att göra en spelkartong av två plattor öl. Det du behöver är två plattor öl med raka kanter, en mattkniv, en stållinjal och klister. Sen måttar du ut lådans storlek från ena hörnet av plattan och skär genom ena lagret wellpapp för att få till en snygg vikt kant. Vik in och klistra.

Sen gör du likadant med den andra plattan, fast något mindre så att den passar in i den andra låd-halvan.

klart.

.113

Swashbuckler
Då får man en bra anledning att dricka öl också. Om man inte redan hade det.