Jag tycker att tankekartor är balla, så jag tänkte vi skulle hitta på lite idéer om en tillsammans. Tänk er en tankekarta på spelledarpersoner och deras relationer till varandra. En relationskarta, så att säga. Spelarna och spelledarna gör den tillsammans, och det är en karta över en stad full av hemligheter och oroliga känslor, såsom den här. (Tack, Genesis)
Vad kan man använda den till, och hur?
Jag tänker mig kanske... inte bara personer, utan platser? Företeelser?
En liten motivation/plotkrok på varje. "Hattmakaren som inte kan hitta sin inspiration". Hemligheter.
Regelmässiga funktioner, kanske? Bonusar för ens kontakter, regler för att rita om den, etc.
Ett sätt för spelledaren och spelarna att generera idéer att skopa ur när man improviserar scenarion. Allting hör ihop på något sätt, och det finns alltid potentiella konflikter att dra ur.
Tell me!
Om era svar ej blidkar mig så lägger jag upp en tråd om ett stridssystem istället.
Vad kan man använda den till, och hur?
Jag tänker mig kanske... inte bara personer, utan platser? Företeelser?
En liten motivation/plotkrok på varje. "Hattmakaren som inte kan hitta sin inspiration". Hemligheter.
Regelmässiga funktioner, kanske? Bonusar för ens kontakter, regler för att rita om den, etc.
Ett sätt för spelledaren och spelarna att generera idéer att skopa ur när man improviserar scenarion. Allting hör ihop på något sätt, och det finns alltid potentiella konflikter att dra ur.
Tell me!
Om era svar ej blidkar mig så lägger jag upp en tråd om ett stridssystem istället.