Nekromanti Göran Persson och de nya dokumentärerna

Bastardo

Swordsman
Re: Göran och partistrategin

Nej det är ju bara en analys, ingen utredd sanning i sig. Dock är jag mycket förvånad över att fler kritiska röster har hörts öppet inifrån partiet. Eller så har de bara tystats ned. Intressant frågeställning dock.

Personligen blev jag inledningsvis förvånad över att Persson "accepterade" att sitta kvar under valspurten/valet. Det framgår ju med all tydlighet att han långt tidigare (egentligen så tidigt som innan det att Anna Lindh mördades) hade tappat mycket av gnistan och kämparglöden. Den enda anledningen jag kan se, varför han ändå nu valde att stanna kvar över valet - var att åta sig det bistra uppdraget att leda partiet mot förlust och bädda för ett internt ledningsbyte av rang. Varför tog han då på sig detta obekväma uppdrag? Jo, därför att Göran Persson har vid flera tillfällen tidigare varit med och "städa upp" och vet att ta obekväma beslut, oavsett hur hårt det tär på sin egen popularitet. Nu blev det att städa upp efter sig själv.

Ännu en spekulation :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Såg inte något av programmen, räckte så väl med eländet man fick se i tidningarna. Men det verkade ju inte ha varit någon smickrande bild av Göran som målades upp.

Fast å andra sidan så är jag ju milt sagt skeptisk till alla politiker, men en viss maktfullkomlig dryg fd partiledare var nog värst.

/Ulfgeir

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Re: Skeppsbruten med politiker

Till och med Lars Leijonborg?
Fast han har väl avgått nu, så han kommer väl inte på fråga?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Eftersom det då tycks luta åt "skeppsbruten med Jan Björklund" vill jag ändå hävda att formuleringen "till och med..." fortfarande bör kvarstå. :gremwink:

Rosen

Myrmidon

Själv hade jag en dröm inatt som bl.a inkluderade Bush och en blåslemmig tennisboll från yttre rymden (ja, tennisboll, fast den var väldigt destruktiv). Där avslöjades det iaf att George W Bush faktiskt har the resurrecting power of GOD - och han kan använda den för att återskapa raserade hyreshus.

Så jag väljer nog honom; med han på skeppsbrott kanske man inte ens behöver bli blöt om fötterna. (-:

--
Åke

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: OT

Mina kvällsrutiner har svårt rubbats och jag är blott ett spillra av mitt forna jag. "The Nanny" har ersatts av hockey-VM. Vad ska jag nu ta mig till mellan 18.30 och 19.00?

Dewil, förtvivlad