Nekromanti [Göteborg] Ny grypp för DnD 5e

Scyne

Veteran
Hej,

Vi är två som är intresserade av att starta en ny rollspelsgrupp här i Göteborg.

Vi är rätt nya på det här med rollspel och hade tänkt att köra lost mines of phandelver men vi är öppna för att spela något eget äventyr ifall det föredras av resten av gruppen
Vi söker antingen bara spelare (2-3 st) och då kommer jag vara DM eller om du är en DM som tycker det hade varit kul att leda en grupp entusiastiska noobs så är du också fruktansvärt välkommen!

Vi hade tänkt att köra hemma hos någon av oss cirka 1-2 gånger i månaden.

Hör av dig ifall det låter intressant!

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen till hobbyn och till forumet!

Vi är en grupp som spelar i Gårda ungefär en gång i veckan. Vi spelar inte D&D utan lite andra typer av rollspel mer fokuserade på gemensamt historieberättande. Du/ni är jättevälkommna att titta förbi någon gång. Vi har drop-in och kör bara enkvällsspel, så man kan dyka upp en gång och prova. Jag är inte så lockad av D&D, så jag passar nog på ert erbjudande, men lycka till att hitta spelare! Det borde gå i en så pass stor stad som Göteborg.

Galotta

Veteran
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vi har en grupp, men spelet är på engelska![/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]vi är mellan 27-37 och försöker att spela 2 gånger i månaden.[/FONT]

Kerrai

Veteran
Tjena

Har själv inte spelat rollspel sedan tidigt 4th edition. Spelade sönder 3rd edition (samt 3.5 och även en del Pathfinder)
Och har på senare känt ett sug av att spela rollspel igen. Har även en kollega som även han kan vara intresserad.
Vi brukar spela med mycket humor och kan ibland sväva ut och göra helt random saker.. vilket alltid är kul för spelledaren att hantera hehe.

Vet inte om ni hittat allt folk som krävs nu, men slänger upp att potentiellt intresse finns från två här :)

Scyne

Veteran
@Galotta Hur många är ni i gruppen? Har ni en pågående kampanj som vi skulle kunna hoppa in i?

@Kerrai Nej vi har inte hittat allt folk ännu, det låter jätteintressant det du skriver. Jag har skickat dig ett PM.

gilsdorf

Veteran
Jag letar efter en grupp i Göteborg att spela med! Skulle gärna köra en längre kampanj men med schema som passar en löneslav. Är 32.

Scyne

Veteran
Återuppväcker den här tråden lite, men vi söker fortfarande efter roligt folk i göteborgsområdet som är intresserade av att spela lite DnD 5e!
Tänk "lite gott käk, avslappnad miljö och en massa drakdödande ett par gånger i månaden" så förstår ni vad vi tänker oss! :)

Andreasfr

Veteran
Blev medlem just för att svara. Letar ni fortfarande efter tillägg? Bor en knapp halvtimma från Göteborg och är ledig varannan helg. Är 24 år, om det spelar någon roll.

lalatubbie

Veteran
Hej, har aldrig spelat D&D men skulle gärna vilja börja letar ni fotfarande spelare? Tar ni inn helt nybörjare? Är 16.