Nekromanti [Göteborg] Spelare söker grupp

ESD

Veteran
Hej!

Är en tjej (i GBG) på 26 år och är en spelare som söker grupp helt enkelt :)
Jag kan tänka mig att köra lite blandat, har spelat: Burning wheel, DnD 3,5e //5e, Shadowrun och Mutant.

Min lilla spelargrupp faller isär just nu för en del flyttar mm.
Vi har varit en grupp som går mycket på magkänsla vad det gäller att följa regler (även om det inte blir helt rättvist ibland) så om ni är en regeltung grupp kommer ni att hata mig. Jag gillar långa utdragna uppdrag som drar sig över fler sessioner där fighting inte alltid är ett måste utan det finns fler vägar runt ett problem. Men viktigast är ju att alla man spelar med är trevliga!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej, och välkommen till forumet!

Jag bor också i Göteborg men har för tillfället inga öppningar i någon spelgrupp tyvärr. Jag hojtar till om det dyker upp nåt :)

Du kan även kolla in Facebookgruppen Rollspel - Göteborg och se om någon där är på väg att starta upp något snart.

gustaf s

Warrior
Hej
Det finns en tråd som heter nåt i stil med  'Gårdagruppen prövar indiespel'. Gårdagruppen (for lack of better term) är ett gäng som spelar båda one-shots och kampanjer mer eller mindre regelbundet fortfarande (fast inget skrivits på ett tag). Själv kan jag inte vara med så ofta just nu pga bebis, men jag talar nog för alla där när jag säger att nya ansikten alltid är välkommna.

Bolongo

Herr Doktor
Jag har också fullt i båda mina grupper för tillfället, men kan liksom Ape ovan rekommendera FB-gruppen, jag har rekryterat flera spelare där.

En annan rekommendation är Spelets Hus, som är Sverok Västs lokal, med flera klubbar associerade. Där finns också en FB-grupp som heter "Spelets Hus, Göteborg"

ESD

Veteran
Tack allihop! :)
Vad synd att ni har fulla grupper men jag ska absolut kolla in alla tips! Om ni hör något så får ni gärna säga till mig!

Dobraine

Veteran
Hej!
Om du fortfarande är på jakt så letar jag efter folk till min spelgrupp. Vi är fem personer, så det finns definitivt plats för en spelare till. Första spelmötet i vår nya D&D-kampanj(5e) var igår, så det är ett jättebra tillfälle att hoppa in ifall du är intresserad.

ESD

Veteran
Hej! Det låter intressant! Jag skickar ett meddelande till dig. :)

ESD

Veteran
Nu har jag fått en del förfrågningar så jag har fått en grupp! :) Tack så mycket för all hjälp, känns jättebra att få spela igen! ^^