Nekromanti Götterdämmerung Online

PAX

Jordisk Äventyrare
Såg att Riotminds har öppnat upp Götterdämmerung Online idag. Är det några här som kommer ansluta sig och köpa in sig på böckerna?

PAX

Jordisk Äventyrare
Frågan är väl om det blir någon sådan. Det verkar ju inte så. I nuvarande stund tycker jag att informationen är för dålig kring innehållet i tjänsten och framför allt böckerna. Hur pass nytt är nya GD? Omfång osv...

solvebring

Superhero
Arfert;n58742 said:
Väntar nog till den tryckta varianten. Om det nånsin blir en sån.
När jag och andra, via Facebook, frågat RM angående en tryckt version har de sagt att det inte kommer att bli någon sådan.

daflum

Veteran
Jag tror jag håller mig från att köpa men det beror nog på att intresset inte är jättestort, däremot kan jag nämna att det är i stort sätt GD 2:e edition med nya regler som liknar dem i DoD jubileumsutgåvan med massa fördjupningar och det mesta verkar omskrivet samt två nya äventyr och en monsterbok så det är helt klart matigt för den som gillar Götter. De kommer nog mest troligt inte släppa några tryckta versioner då allt är byggt för att du och dina spelare skall ha tjänsten.

JJoghans

Regelknackare
Som både jag och fler sagt innan; jag hade varit intresserad om det funnits tryckta böcker. Detta - nej.

Paal

Imaginär fantast
Tryckta böcker eller iallafall pdfer att köpa hade fått mig intresserad. Onlinetjänst, nej.

daflum

Veteran
Jag skulle påstå att deras nya tjänst faktiskt är en tjänst denna gång och att den funkar ganska väl dessutom med det den är tänkt att göra, däremot tycker jag det är märkligt att de inte svarat på något om POD, det borde egentligen inte vara något problem egentligen med tanke på hur "böckerna" i tjänsten är uppbyggda, däremot är det lite lurigare med själva spelandet då alla tärningslag och karaktärskapande görs i tjänsten med.

kloptok

Pensionerad astrolog
Minimoni;n58932 said:
Håller med vad många sagt. En tryckt produkt eller pdf hade fått mig att köpa direkt. Riots onlinetjänster är artigt sagt, avföring.
Alltså, jag var verkligen inget fan av den förra tjänsten (betalwiki var en träffande benämning faktiskt), men låt oss jämföra äpplen med äpplen och päron med päron. Den nya tjänsten ska enligt uppgift vara konstruerad av någon sorts professionella utvecklare och innehålla en helt annan grad av interaktivitet med karaktärsskapande, tärningsslag och stridsrundor etc. Jag har ju inte provat och kommer med stor säkerhet inte göra det, så jag kan inte uttala mig om hur den nya tjänsten ser ut och vad detta tal om nya funktioner betyder i praktiken. Men att kalla den nya tjänsten för "avföring" baserat på hur den gamla såg ut är helt enkelt inkorrekt.

Sällar mig annars till skaran som föredrar tryckt format. Helst hade jag velat ha Götterdämmerungs settingdel separat i en vacker tryckt bok, så att jag kan använda den med ett annat regelsystem. Omslagen av Ola Larsson är för övrigt otroligt häftiga (länk1, länk2, länk3)!

JJoghans

Regelknackare
kloptok;n58962 said:
Helst hade jag velat ha Götterdämmerungs settingdel separat i en vacker tryckt bok, så att jag kan använda den med ett annat regelsystem.
Word!

krank

Går ondskans ärenden
kloptok;n58962 said:
Alltså, jag var verkligen inget fan av den förra tjänsten (betalwiki var en träffande benämning faktiskt), men låt oss jämföra äpplen med äpplen och päron med päron. Den nya tjänsten ska enligt uppgift vara konstruerad av någon sorts professionella utvecklare och innehålla en helt annan grad av interaktivitet med karaktärsskapande, tärningsslag och stridsrundor etc.
Det påstod de i och för sig om förra tjänsten också, men jag håller med om att det trots allt är två olika och att man inte ska döma den ena efter den andra.

kloptok;n58962 said:
Sällar mig annars till skaran som föredrar tryckt format. Helst hade jag velat ha Götterdämmerungs settingdel separat i en vacker tryckt bok, så att jag kan använda den med ett annat regelsystem.
Jag hade kunnat acceptera en PDF-version också, om de nu absolut inte vill trycka...

Jag har för övrigt hört att det inte ska vara en prenumerationstjänst utan att man köper en gång och sen har för evigt. Om det stämmer så gör det definitivt tjänsten mer attraktiv för mig.

Njord

Veteran
krank;n5897 Jag har för övrigt hört att det inte ska vara en prenumerationstjänst utan att man köper en gång och sen har för evigt. Om det stämmer så gör det definitivt tjänsten mer attraktiv för mig. [/QUOTE said:
Ja verkligen! Denna information kastar helt nytt ljus över saken.

krank

Går ondskans ärenden
Njord;n59001 said:
Ja verkligen! Denna information kastar helt nytt ljus över saken.
Jag tyckte jag läste det på deras FB-sida eller så, men hittar't inte nu. Det ser ut som fasta priser när man är inloggad och trycker "köp" dock.

Jag kanske testar lite när lönen kommer...

Minimoni

Homelander
Jag fortsätter tycka att en tjänst jag först måste betala för och sedan betala ytterligare för böcker som jag bara har tillgång till när prenumerationen är aktiv, är bajs. Skulle det inte visa sig vara så, då får jag väl göra en pudel.

Tror dock fortfarande att man betalar för böcker i tjänsten och bara har tillgång till dem så länge man prenumererar.

Minimoni

Homelander
Dessutom lovade de även inför trudvang tjänsten att den skulle vara en revolution för rollspel... Så deras track record är inte det bästa och det påverkar självklart vilka förväntningar jag kan tänkas ha på deras "tjänster".

Arfert

Facit
Jag hade föredragit den nya tjänsten som en strömlinjeformad app för önskad surfplatta. Och ännu mer "dölj reglerna/mekaniken, det får plattan ta hand om". Men jag har som sagt inte testat tjänsten. Den kanske är bra.

krank

Går ondskans ärenden
Minimoni;n59024 said:
Jag fortsätter tycka att en tjänst jag först måste betala för och sedan betala ytterligare för böcker som jag bara har tillgång till när prenumerationen är aktiv, är bajs. Skulle det inte visa sig vara så, då får jag väl göra en pudel.

Tror dock fortfarande att man betalar för böcker i tjänsten och bara har tillgång till dem så länge man prenumererar.
Jag har skapat mig ett konto på tjänsten och behövde inte ange några betalningsuppgifter. Det enda som syns när man trycker på Götterdämmerung är att man kan köpa det för 199:-, med Secretum Locus som tillägg för 149:-

Om det tillkommer en månadskostnad så har de i varje fall inte skrivit det någonstans i själva tjänsten. Har som sagt också för mig att de förtydligade i något svar på en facebookkommentar att man ägde allt tills Riottjänsten tas ner och dör i princip. Dvs inte lika bra som att ha boken i handen eller PDF:en på sin dator, men betydligt bättre än månatliga avgifter.

Minimoni

Homelander
Krank: Det låter mindre dåligt än tidigare tjänster från Riot, så visst får göra en halv pudel. Formatet tycks dock fortfarande sämre än print on demand eller pdf enligt mig.

daflum

Veteran
Jag betatestade här på hösten så kanske är det för att jag redan klagat konstruktivt som gör att jag ändå är smått positiv denna gång, sen att det faktiskt är en tjänst denna gång och att det är engångskostnad som gäller gör att det ändå ses som en okey tjänst, kommer den innebära en revolution? tror inte det, det jag inte riktigt vet ännu är om det krävs att alla i en spelgrupp måste äga grundset för att kunna skapa karaktärer i tjänsten och på så vis kunna använda den helt.