När jag och andra, via Facebook, frågat RM angående en tryckt version har de sagt att det inte kommer att bli någon sådan.Arfert;n58742 said:Väntar nog till den tryckta varianten. Om det nånsin blir en sån.
Alltså, jag var verkligen inget fan av den förra tjänsten (betalwiki var en träffande benämning faktiskt), men låt oss jämföra äpplen med äpplen och päron med päron. Den nya tjänsten ska enligt uppgift vara konstruerad av någon sorts professionella utvecklare och innehålla en helt annan grad av interaktivitet med karaktärsskapande, tärningsslag och stridsrundor etc. Jag har ju inte provat och kommer med stor säkerhet inte göra det, så jag kan inte uttala mig om hur den nya tjänsten ser ut och vad detta tal om nya funktioner betyder i praktiken. Men att kalla den nya tjänsten för "avföring" baserat på hur den gamla såg ut är helt enkelt inkorrekt.Minimoni;n58932 said:Håller med vad många sagt. En tryckt produkt eller pdf hade fått mig att köpa direkt. Riots onlinetjänster är artigt sagt, avföring.
Word!kloptok;n58962 said:Helst hade jag velat ha Götterdämmerungs settingdel separat i en vacker tryckt bok, så att jag kan använda den med ett annat regelsystem.
Det påstod de i och för sig om förra tjänsten också, men jag håller med om att det trots allt är två olika och att man inte ska döma den ena efter den andra.kloptok;n58962 said:Alltså, jag var verkligen inget fan av den förra tjänsten (betalwiki var en träffande benämning faktiskt), men låt oss jämföra äpplen med äpplen och päron med päron. Den nya tjänsten ska enligt uppgift vara konstruerad av någon sorts professionella utvecklare och innehålla en helt annan grad av interaktivitet med karaktärsskapande, tärningsslag och stridsrundor etc.
Jag hade kunnat acceptera en PDF-version också, om de nu absolut inte vill trycka...kloptok;n58962 said:Sällar mig annars till skaran som föredrar tryckt format. Helst hade jag velat ha Götterdämmerungs settingdel separat i en vacker tryckt bok, så att jag kan använda den med ett annat regelsystem.
krank;n5897 Jag har för övrigt hört att det inte ska vara en prenumerationstjänst utan att man köper en gång och sen har för evigt. Om det stämmer så gör det definitivt tjänsten mer attraktiv för mig. [/QUOTE said:Ja verkligen! Denna information kastar helt nytt ljus över saken.
Jag tyckte jag läste det på deras FB-sida eller så, men hittar't inte nu. Det ser ut som fasta priser när man är inloggad och trycker "köp" dock.Njord;n59001 said:Ja verkligen! Denna information kastar helt nytt ljus över saken.
Jag har skapat mig ett konto på tjänsten och behövde inte ange några betalningsuppgifter. Det enda som syns när man trycker på Götterdämmerung är att man kan köpa det för 199:-, med Secretum Locus som tillägg för 149:-Minimoni;n59024 said:Jag fortsätter tycka att en tjänst jag först måste betala för och sedan betala ytterligare för böcker som jag bara har tillgång till när prenumerationen är aktiv, är bajs. Skulle det inte visa sig vara så, då får jag väl göra en pudel.
Tror dock fortfarande att man betalar för böcker i tjänsten och bara har tillgång till dem så länge man prenumererar.